Når man går fra hinanden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Tak for dit svar. Hvor længe tager sådan en sag?  Ved du det? 

Jeg har ikke selv været det igennem (gudskelov!), men jeg tror det er individuelt. For det første kommer det an på om I skal i retten, eller om I kan blive enige vha møder i SF.

Derudover er der behandlingstider både i SF og i retten. - Og man kan godt komme til at vente lææænge på det. 
- Men søg midlertidig bopæl mens sagen kører. Der træffes en midlertidig afgørelse hurtigst muligt, og som regel indenfor 4 uger. 

Der er mange grupper på facebook for enlige forældre/mødre. Jeg er selv glad for den der hedder enlige mødre. - Der er mange der har rigtig meget erfaring med lige netop det du står i nu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2017

Newsence

1. self må du tage barnet med dig til en veninde. Han ved jo hvor I er henne og hvornår du kommer hjem igen. 

2. du må godt HVIS der er tungvejenede grunde flytte med barnet og så søge bopæl på barnet. eks. hvis han truer dig eller andet. 

3. Med mindre han kan bevise at du skader jeres barn får han ikke bopæl på sådan en lille baby. At han mener du er egoistisk er hans problem. Reglen er sådan at barnet ikke må opholde sig længere tid på samværs adressen end på bopælsadressen ( set over en periode så sommer ferie osv. tæller ikke med) dvs. at du så kun må have din 5 måneder gamle barn 7 dage om ugen. Dette vil statforvaltningen ikke gå med til når baby er så lille. far vil endda med al sandsynlighed kun kunne få samvær nogle timer til at starte med og så vil der køre en optrapningsordning i takt med barnets alder men mindre I aftaler andet..

Så start en bopælssag op og ansøg om midlertidig afgørelse ( dette sker hurtigt) 

Derudover så ring til dem i dag og forklar dem at far mener du ikke må tage barn med til veninde og overnatte og få dem til at ridse op hvad du må og ikke må. Hold dig for guds skyld til det de siger og husk at få navn på den du snakker med..

Så om han mener du er egoistisk eller ej er ligegyldigt. Det vigtigste er dit barn og baby kan altså ikke undvære dig i 7 dage af gangen.. 

Anmeld Citér

4. september 2017

Xolia

Anonym skriver:

Hvordan tackler jeg lige min kommende eks og far til mit barn. ? 

Efter flere forsøg hsr jrg smidt håndklædet i ringen og vil ikke længere være sammen med ham. 

Vi har den skønneste baby på 5 måneder sammen. Jeg hsr 2 børn fra tidligere. Han vil have barnet boende hos sig fast når vi flytter fra hinanden , han vil have barnet på sin bopæl aå han kan få boligsikring og børnechecken som han siger . Han mener jeg er egoistisk og grådig fordi jeg har mine 2 andre på adresse og derfor vil få børnep fra dem. Er jeg det ?

Det er mig der går hjemme på barsel, det er mig der tager mig af barnet 99 % af tiden , det er mig der skifter 49 ud af 50 bleer, det er mig der ammer , putter hver aften, bader barnet  ( har han aldrig gjort) , har altid barnet med mig,  mig der står med barnet om natten. Skal altid spørge ham om han vil tage Barnet,  han tager aldrig selv initiativ til det. 

Jeg er SÅ frustreret fir det virker som om det kun er økonomisk han tænker. Hvad gør en klog mor?  Jeg ved at det bliver en kamp 

Den er slet ikke svær. Du har barnet når det er så lille da folkeregisterloven siger at barnet skal have bopæl der hvor det opholder sig mest.

Børnepenge følger som udgangspunkt barnet.

Hilsen en Kunderådgiver hos Udbetaling Danmark Familieydelser og tidligere folkeregistermedarbejder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.