Hvad er en god fest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

451 visninger
8 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. september 2017

Anonym trådstarter

Kære alle. 

Snart skal vi holde en fest. Det har vi sjældent gjort, faktisk kun i forbindelse med vores bryllup for år tilbage. Min far vil meget gerne hjælpe og bidrage, hvilket er super skønt. Men vi er ikke helt enige om, hvad en god fest er. Det er ikke en konflikt overhovedet, men det har bare gjort mig helt vildt nysgerrig efter at vide, hvad andre anser, som vigtige elementer i en rigtig god fest. 

Hvad mener I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2017

Anonym

For mig er en god fest, når der er tid og plads til at hygge og snakke.

god mad og drikke.

jeg hader fester, hvor jeg skal høre på endeløse intetsigende taler eller endnu værre lange underholdende indslag eller sange fundet/købt på nettet. Personlige taler og sange er fine, men hold det nu kort.

jer er personligt ligeglad med dans og musik ( der er jeg nok lidt kedelig)

men allermest bare der er nogle glade og sjove mennesker man kan snakke med.

Anmeld Citér

2. september 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Kære alle. 

Snart skal vi holde en fest. Det har vi sjældent gjort, faktisk kun i forbindelse med vores bryllup for år tilbage. Min far vil meget gerne hjælpe og bidrage, hvilket er super skønt. Men vi er ikke helt enige om, hvad en god fest er. Det er ikke en konflikt overhovedet, men det har bare gjort mig helt vildt nysgerrig efter at vide, hvad andre anser, som vigtige elementer i en rigtig god fest. 

Hvad mener I?

forskellig mad og drikke, stille baggrundsmusik som man kan vælge at lytte til eller ignorere, mulighed for at dele sig op i mindre grupper til at hyggesnakke...

tror lige det var hovedpunkter for mig i hvert fald :)

Anmeld Citér

2. september 2017

Thea14

Jeg er ikke sikker på hvad der er en god fest, men jeg kan da nævne hvad der for mig er en dårlig fest.

- en bordplan hvor man ender blandt folk man ikke kender eller kan snakke med (min mands faster har en tendens til altid at placere mig langt væk fra alle jeg kender)

- alt for speciel mad som ikke alle kan lide. (Når man er bare lidt kræsen kan man hurtigt komme til at skulle leve af salaten eller flødekartofler, fordi der er valgt specielt kød eller lign)

- lange og mange taler der enten er gentagelser af hinanden eller så intetsigende at man er ved at falde i søvn. 

- ikke nok mad eller drikkevarer (der findes intet værre end at løbe tør)

men en fest med god mad, en bordplan hvor alle har nogen de kan snakke med i nærheden (eller slet ingen bordplan og så lade folk selv bestemme), god musik man kan føre en samtale henover og nok drikkevarer. - det er hos mig en god fest...

Anmeld Citér

2. september 2017

Anonym

Det kommer helt an på, hvilken type fedt det er. For mig er det meget forskelligt alt efter, om det er bryllup, familiefest, tætte venner, "bytursagtig" fest. De stille alle forskellige krav.

Anmeld Citér

2. september 2017

Rockertand

Kære alle. 

Hvad mener I?

Spontane fester er de allerbedste.

Derefter heltnedepåjorden-fester uden taler og sange, hvor man sidder, hvor man vil og snakker med dem, man har lyst til. En god buffet hjælper altid, jeg falder i hvert fald altid i snak med dem, der står deroppe og så kan man tage det, man kan lide....altså af maden, ik?

Anmeld Citér

2. september 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Det kommer helt an på, hvilken type fedt det er. For mig er det meget forskelligt alt efter, om det er bryllup, familiefest, tætte venner, "bytursagtig" fest. De stille alle forskellige krav.

Enig her!

Er det venner eller familiefest eller blandet?

Men her er maden altid vigtig. Jeg plejer gerne at lave 2-3 slags kød, forskellige salater, gerne rodfrugter i ovnen og forskellige slags brød. Ting der ka laves i løbet af formiddagen og ting som ka passe sig selv i ovnen. 

Dessert er gerne en slags kage, frisk frugt og 2-3 slags is.

Forskellige drikkevare, feks drinks, øl, vin og vand.

Fri placering ved bordet. Hader borplaner og vil gerne ku rotere lidt rundt mellem gæsterne, så man får snakket med alle.

En god lang playliste, med alt fra rock, pop og klassisk.

Er det en venne fest, ska det være plads at tage en spontan svingom, hvis lige den rette sang kommer på.

Familiefester er mere stille og rolige, især er der stor forskel på min side af familien og kærestens side. I vores lege vi traditionelle selvskabslege, spiller rundbold osv.

Kærstens familie er mere til at sidde mange timer ved bordet og snakke, evt gå en lille tur. 

Og er der børn med, er det igen en lidt mere rolig fest.

Så forskellige mennesker = forskellige typer fest. Vh Stine 

Anmeld Citér

3. september 2017

1977

Profilbillede for 1977

Det kommer an på typen  jeg har lige holdt min 40 år fødselsdag, og den sidste gæst er lige gået  mega hygge, men tapas mad og masser af god vin. Snak og stille musik i baggrunden 

Anmeld Citér

3. september 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er en fest for venner og familie med mad og hygge, og måske lidt mere fest for de unge (midt i trediverne ) ud på de sene timer, hvor vi sender børnene med bedsteforældre hjem og sove

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.