Gravid imod alle odds

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

355 visninger
0 svar
0 synes godt om
31. august 2017

Nuttismor

kære alle.

Jeg er ny herinde, og har brug for lidt sparring. Da jeg fik min datter for 8 år, var fødslen rigtig hård ved mig. Jeg blev undersøgt et halvt år senere, og fik beskeden om at, chancen for barn nr 2 var meget lille, på grund af blokeret æggeledere. Der gik lang tid med at bearbejde denne besked om, ikke at skulle have flere børn, da dette altid havde været et stort ønske. Jeg fik ny kæreste for 2 år siden, og vi havde snakket om at få et barn mere, og ville så i den anledning begynde i fertelitets behandling, engang næste år. Lægerne vurderede at reagensglas ville være mest optimalt for mig, da chancen for en graviditet udenfor livmoderen var forholdsvis stor, på grund af min blokering. 

I mandags testede jeg så, imod alle odds, positiv på 3 graviditets test. Jeg kontaktede hurtig egen læge, som ville have blodprøver fra i mandags og i går, onsdag. I dag fik jeg beskeden om at hcg tallet var steget til det dobbelte, så umiddelbart var alt som det skulle være. 

Jeg har endnu lidt svært ved at glæde mig over tanken, i frygt for at det ligger udenfor livmoderen. Jeg kan intet mærke, udover de normale graviditets symptomer. Udover dette har jeg booket tid til en tidlig scanning på mandag, blot for at få helt klar besked. Det er dog svært at forholde sig til det hele, når man hele tiden har vidst, at man ikke kunne få flere børn på egen hånd. 

Men er der mon nogen derude som har oplevet det sammen, eller ved lidt om disse hcg tal?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.