Infertil pga lavt stofskifte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. august 2017

++

Hej. 

Vi har prøvet at blive gravide i 7 måneder nu, og er blevet udredt ved egen læge som finder meget lavt stofskifte på mig, og han mener dette er forklaringen. Så jeg skal opstarte hos endokrinologerne mhp opstart af eltroxin behandling. 

Vi skal jo så beskytte os og må ikke blive gravide så længe TSH er så høj.

Er der nogen som også har prøvet dette, og hvis ja, hvor længe gik der fra behandlingsstart til I måtte forsøge at blive gravide igen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2017

MorTilN

Det kommer an på hvor høje dit tsh er og hvor hurtig i finder den rigtige dosis til dig.

For mig tog det ca. 5-6 mdr før mine tal var tilbage på normal men vi havde også svært ved at finde den rette dosis. Jeg var dog teenager og forsøgte ikke at blive gravid på det tidspunkt så ved ikke om de gør det anderledes i dit tilfælde.

Anmeld Citér

31. august 2017

++

Okay. 

Mit TSH er 10,15. 

Jeg håber bare de får mig indkaldt hurtigt så jeg snart kan komme i behandling, det er vildt frustrerende, at vi nu absolut ikke må blive gravide, når det er det vi så brændende ønsker. 

Tusind tak for dit svar. 

Anmeld Citér

31. august 2017

TLO

Mit tsh var på 9,?, da det blev opdaget, og det tog 3 mdr at få reguleret ned, derefter var det finjustering, men vi kunne sagtens forsætte med PB

Anmeld Citér

10. september 2017

++

Okay TLO, hvor lang tid gik der fra dit TSH var i niveau til I blev gravide? 

Anmeld Citér

10. september 2017

TLO

Der gik ca 1½ år og det endte i en MA. Herefter 1 år som gav os vores skønne lille dreng.

Men lige præcis med hvor lang tid der gik fra normalt tsh til baby, kan du ikke sammenligne dig med mig..med mindre du da også er 40+ :-)

Der hvor du kan sammenligne er hvor lang tid, der gik før tsh var normaliseret.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.