Tand laves eller ud..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

964 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. august 2017

Anonym trådstarter

Hejsa :-) 

Jeg skal til tandlæge imorgen og jeg er lidt i tvivl hvad skal have lavet med min 12 års tand.. 

Jeg var til tandlæge d 4 juli og fik lavet et pris overslag hvad der skulle laves, og 5 tænder i min overmunden skal skal,

En visdomstand ud

En rodbehandling 

2 almindelige huller 

Og så har jeg måske en rodbehandling eller en udtrækning af min 12 års tand.. 

Grundet det er måske er jeg skulle vælge hvad jeg ville med den, grundet tandlægen fortalte mig de sagtens kunne rodbehandle den, MEN jeg vil nok få problemer med den efter hvor den måske vil flække, og så skulle jeg vælge om jeg skulle have den ud istedet, da det ikke er en tand man kan se alligevel og jeg vil få mere plads til min visdomstand som ikke fejler noget :-) 

Hvad ville i vælge? Instil vider tænker jeg udtrækning, men den er lidt svær, for er jo også bange for det vi gøre ondt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2017

MorTil3+

Anonym skriver:

Hejsa :-) 

Jeg skal til tandlæge imorgen og jeg er lidt i tvivl hvad skal have lavet med min 12 års tand.. 

Jeg var til tandlæge d 4 juli og fik lavet et pris overslag hvad der skulle laves, og 5 tænder i min overmunden skal skal,

En visdomstand ud

En rodbehandling 

2 almindelige huller 

Og så har jeg måske en rodbehandling eller en udtrækning af min 12 års tand.. 

Grundet det er måske er jeg skulle vælge hvad jeg ville med den, grundet tandlægen fortalte mig de sagtens kunne rodbehandle den, MEN jeg vil nok få problemer med den efter hvor den måske vil flække, og så skulle jeg vælge om jeg skulle have den ud istedet, da det ikke er en tand man kan se alligevel og jeg vil få mere plads til min visdomstand som ikke fejler noget :-) 

Hvad ville i vælge? Instil vider tænker jeg udtrækning, men den er lidt svær, for er jo også bange for det vi gøre ondt 

Nu har jeg aldrig haft noget med mine tænder indtil her i sommerferien hvor jeg fik en rodbehandling af en tand jeg flækkede for 12 år siden og efter den tur så ville jeg helt klart vælge udtrækning når det er de to bagerste tænder. 

Anmeld Citér

29. august 2017

Tommelise

Jeg har altid tænkt, at hvis jeg havde økonomisk mulighed for at få en tand lavet, så ville jeg aldrig have den trukket ud.

Men det er jo lidt noget andet, når den sidder et sted, hvor det ikke kan ses, og hvis din tandlæge vurderer, at du vil få problemer senere hen, så er det måske bedst at få den ud. Kan han/hun sige, hvad der er bedst set fra et tandlægefagligt synspunkt ?

Jeg tror ikke, du skal være bange for, at det gør ondt at få den trukket ud. Bedøvelsesmidlerne i dag er så gode. Jeg fik trukket to visdomstænder ud for mange år siden, og det gjorde overhovedet ikke ondt.

Jeg kunne mærke det lidt, da bedøvelsen gik af, men det kunne klares med panodiler.

Tal evt. med tandlægen om smertedækning.

Held og lykke med det.

Anmeld Citér

29. august 2017

Anonym

Jeg ville altid i første omgang forsøge at få en tand lavet. Hvis vi mister for mange af vores tænder (også de ikke synlige) vil det påvirke kæbeknoglen og det kan på sigt både give et andet udseende og smerter. 

Men hør tandlægen hvad der anbefales og hvad konsekvenser der kan være ved en udtrækning.

Jeg fik trukket en tand ud for ca. 8 mdr siden. Den skulle rodbehandles og det forsøgte vi også, men rødderne sad så dumt at hun kun kunne rense den ene rod. Efter tre forsøg konstaterede vi sammen at tanden alligevel var så ødelagt at chancen for at en fyldning ville holde var minimal. Jeg fik den istedet hevet ud og så måtte vi se tiden an om min kæbe ville have behov for et implantat for at holde sig stabil. 

Det gør ikke ondt at få hevet en tand ud, men man kan mærke at der pilles. De kan efterhånden smertedække ret godt. Efterfølgende kan Panodil sagtens tage den milde smerte. Faktisk klarede jeg den uden Panodil efterfølgende fordi jeg lige havde opdaget jeg var gravid. 

Anmeld Citér

30. august 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville til hver en tid få den lavet.

Problemet med at få tænder trukket ud, er de tænder der sidder ved siden, nemmer blir løse, flytter sig osv.

Noget andet er også at kæben, smuldre væk, når der ik er en tand, hvilket i det lange løb også ka gi problemer.

Jeg ska desværre til tandlæge på torsdag og ha lavet en krone, på en tand jeg fik rodbehandlet for 9 år siden, men som knækkede for nylig. Mega dyrt og mega skod!!! Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.