Kvalme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

313 visninger
7 svar
5 synes godt om
29. august 2017

Ano87

Er der ikke nogen vidunder midler der kan fjerne den sk*de kvalme? 

Er 12+1 og er ved at blive tosset af at få kvalme af ingenting og gå med det 70% af dagen, kan kun spise når jeg impulsivt får lyst til noget,  og så skal det helst være her og nu, og så kommer kvalmen igen bagefter selvom det er en lille portion 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2017

Thea14

Sea band var min redning i begge graviditeter. De tog lige toppen så jeg kunne holde ud at eksistere. Drak desuden en del Coca cola som også hjalp.

Ellers så har de fleste gavn af at undgå at maven bliver tom. - mandler skulle være gode mod kvalme. Har også hørt flere have gavn af Ribena saftevand.

Har også hørt om flere der har haft gavn af akupunktur og zoneterapi.

Anmeld Citér

29. august 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg stemmer i med seaband!

Jeg fik fra at kaste op flere gange i timen til kun at kaste op 3-4 gange om dagen. Det tog ikke hele kvalmen, men det gjorde det muligt at fastholde en hverdag. 

Og så levede jeg af kakaomælk og ting der ikke gjorde ondt hvis det kom ud gennem næsen når jeg kastede op 
Dvs brød uden kerner og andet blød mad.

Anmeld Citér

29. august 2017

Ano87

Jeg må prøve det sea band!! 

Har godt hørt det med at man skal prøve at undgå maven bliver tom og man skal spise en masse små måltider, det er bare lidt svært når jeg er en af de der ynkelige typer der ikke kan indtage noget når jeg har kvalme, så hvis jeg kunne,  undgik jeg helt at spise noget, hvilket jeg ved faktisk bare  gør kvalmen værre og så meget mere ubehageligt at kaste op 

Anmeld Citér

29. august 2017

Loa

Kvalme armbånd 

Kiks og æble var også virkelig god her. Mættede/fyldte i maven men samtidig den der neutrale smag så man undgår kvalme...

Anmeld Citér

30. august 2017

Skouboe

Jeg stemmer også i med Seabands. Men prøv også at snakke med din JM. Nogle gange tilbyder fx fødegangen akupunktur mod kvalme.

Anmeld Citér

30. august 2017

Ano87

Nu har jeg i hvert fald bestilt dem 

Har ikke fået en jordemoder endnu, men vil da snakke med hende om det når jeg gør 

Anmeld Citér

30. august 2017

Mullemee

Jeg fik at vide, at man kunne spise de der allergipiller ALNOK. Jeg tog dog kun en, da min kvalme kun en dag var så kraftig, at jeg var bange for at besvare telefonen på mit arbejde, fordi jeg frygtede at når jeg åbnede munden, så brækkede jeg mig. Men jeg tog en ALNOK pille og 30 minutter senere var kvalmen væk. Jeg havde en kollega, som havde fået at vide fra en ung reservelæge, at det kunne man godt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.