hvor meget sover DIT barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2009

mama09

TbCp skriver:

Hehe Hvis Liva fik lov kunne hun nok godt sove en time længere til middag, men så får vi hende ikke i seng om aftenen

nåå hehe, ej og den går jo ikke - for efter kl. 20 - hedder det "ingen børn, kun voksen tid" , det sagde min mor altid - hehe men forstår hende godt nu, efter jeg selv har fået en datter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2009

TbCp

Trinehw skriver:

nåå hehe, ej og den går jo ikke - for efter kl. 20 - hedder det "ingen børn, kun voksen tid" , det sagde min mor altid - hehe men forstår hende godt nu, efter jeg selv har fået en datter

Hehe
Vi overholder ikke altid kl. 20 sengetiden.... hvis hun ikke er træt hjælper det alligevel ingenting, så skal vi løbe op og ned af trappen den næste time "MMMUUUUAAAARRRR ERRR DUUU?"
Men det er da rart lige med en time eller to for sig selv inden man skal i seng.

Anmeld

9. oktober 2009

mama09

TbCp skriver:

Hehe
Vi overholder ikke altid kl. 20 sengetiden.... hvis hun ikke er træt hjælper det alligevel ingenting, så skal vi løbe op og ned af trappen den næste time "MMMUUUUAAAARRRR ERRR DUUU?"
Men det er da rart lige med en time eller to for sig selv inden man skal i seng.

hehe "moaaaarrrr", må lyde sødt
Det kan jo også være vi løber ind i den tid på et tidspunkt men pt nyder vi hun sover så tidligt

Anmeld

9. oktober 2009

Vingummien

Emil kommer i seng ved 19-20 tiden og sover til 7-8 tiden nogen gange til halv 9.

Og så sover han til middag 1-2 timer og nogen gange skal han lige have en time senere på dagen men er meget sjældent

Trinehw skriver:

Er bare nysgeri, og ja vil gerne vide om Latifa er "normal"?

Hun sover kl 19 eller 20 om aften, vi står op 6.30 eller 7, gør klar til dagpleje. Så putter hun 30 min - 1 time om formiddagen, og kl 12 til 14 ( hun er ved at blive øvet i at sove 2 timer, hos dagplejemoren, da hun normalt ikke vil sove så længe)

Så henter jeg hende kl 14.30 eller 15.00 og så er hun skide træt igen - så putter hun 1- 2 timer igen.. og så er der aftensmad og så putte tid igen

Hun er forresten 7 mdr idag Nå må jeg hører jeres guldklumper´s putte tider?

Anmeld

10. oktober 2009

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Øøh,tror måske det er her det er unormalt...

Alexander sover mellem 20 og 21.Spiser ved 2-3 tiden og igen mellem 6.00-7.30.Så sover han videre 1½-3 timer,altså står han enormt sent op...er det normalt??

Så sover han omkring 12-12.30 og det er alt mellem 30 min. og 3 timer.Så tager han igen alt mellem 30 min. og 3 timer senere på dagen,alt efter hvor meget han sov til middag og nogle gange en powernap om aftenen.

Kan se at hans rytme er meget anderledes end andres

Anmeld

10. oktober 2009

mama09

Pernilleh skriver:

Alexander sover mellem 20 og 21.Spiser ved 2-3 tiden og igen mellem 6.00-7.30.Så sover han videre 1½-3 timer,altså står han enormt sent op...er det normalt??

Så sover han omkring 12-12.30 og det er alt mellem 30 min. og 3 timer.Så tager han igen alt mellem 30 min. og 3 timer senere på dagen,alt efter hvor meget han sov til middag og nogle gange en powernap om aftenen.

ja - men hans minder meget, rigtig meget om Latifas da hun var under 5-6 mdr..

Hun gad hellere ikke rigtig sove om dagen, men efter hun er startet i dp, er hun begyndt at lærer det..

Latifa var også rigtig god til power naps, og sov til kl 9 - 10 om morgen (men ikke mere, så nyd det ) - så tror nu der er meget normalt tror det skifter snart men alle børn er jo forskellige..

Anmeld

10. oktober 2009

Jules

Trinehw skriver:

Sover han så slet ikk fra middags luren indtil kl 20?
han er self også meget ældre

Nej de 4-5 timer kan han godt holde ud

Anmeld

10. oktober 2009

JustAnotherName

Bianca (2 år) kommer i seng ved 19:00/19:30 tiden. Og står op ca. kl. 8:00.
Hun sover som regel en time til halvanden til middag. Men på det seneste har der været en del dage, hvor hun fuldstændigt er hoppet sin middagslur over.

Celina (4 måneder) har endnu ikke en ordentlig fast rytme!
Hun sover godt om natten, men bliver stadig ammet 2-3 gange...

Der er ingen sikkerhed for, hvornår hun helt sover om aftenen, og hvornår hun mener, at dagen skal starte.
Oftest putter jeg hende omkring samme tid som Bianca, så der er ro ved 20-tiden. Og så går jeg ind til hende et par gange i løbet af aftenen, når hun græder, og ammer hende, så sover hun som regel bare videre.

Dagen igennem er hun vågen 2-3 timer og bliver så træt igen.
Desværre sover hun bare meget korte lure igennem dagen, typisk kun 30-45 minutter af gangen.
Men så sover hun jo til gengæld bedre om natten.

Anmeld

10. oktober 2009

JustAnotherName

Sådan var Bianca også som helt lille.
Hun sov også længe om morgenen/formiddagen OG hun kunne nogle gange sove mellem 3-5 timer ude i barnevognen  

NYD DET! For det bliver sikkert ikke ved, når først han kommer ud og skal passes engang.

Bianca er dog stadig lidt et "B-menneske"... Men nu er vi jo nødt til at følge en hverdag med tidspunkter, hvor vi skal op og morgenen, og sengetider.
Bianca sover typisk 12 timer om natten nu + evt. 1 - 1½ time til middag.

Nu har vi Celina på 4 måneder. Hun sover MAKS 1 time ad gangen om dagen

Så sover hun heldigvis noget bedre om natten - men desværre aldrig til langt op af formiddagen, sådan som Bianca nogle gange gjorde, da hun var lille.

Anmeld

11. oktober 2009

Vinker

Niklas Emil har stort set altid været lidt af en bøvl når vi snakker om søvn - Specielt om dagen.... Men nu går det nogenlunde synes jeg.

Han kommer i seng mellem 19 og 20 og sover så til ved 7 tiden (vågner en gang imellem mellem klokken 4 og 6 og ender så med at sove de sidste timer mellem mor og far...) og så får han en formiddagslur på ca 1-2 timer og en eftermiddagslur på ½-1 time.

Jeg har lige brugt ½ time på at få ham til at sove og andre gange sover han bare med det samme.... Mors lille rod

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.