Proformabytning af andelsbolig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

539 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. august 2017

Anonym trådstarter

Hej.

Vil høre om nogen ved noget om dette emne?

Sagen er den, at jeg bor samme en andelsforening som min gode ven. Min ven skal flytte i hus og skal derfor sælge sin lejlighed. Jeg har altid været lun på den lejlighed og ville ønske at den var min. Når lejligheder fraflyttes, bliver de slået op på den interne venteliste, hvor dem med den højeste ansinitet kan købe den. Og nu er mit spørgsmål så.. Kan det mon lade sig gøre, at jeg bytter internt med ham, hvor efter han så sælger min lejlighed? og er det lovligt? Tør ikke spørge i foreningen inden jeg har undersøgt det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2017

MoarMoar

Det kommer jo an på reglerne i andelsboligforeningen. 

Så I skal jo undersøge det der igennem. 

Anmeld Citér

25. august 2017

Thp

Vi gjorde det uden problemer. Det koster en smule, da han nok skal bo i din lejlighed proforma en månedstid

Anmeld Citér

25. august 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Mit umiddelbare bud vil være, at det ikke er noget andelsforeningen vil synes er ok - da det jo som sådan set er at snyde udenom køen (gætter på du ikke regner med at være øverst på ventelisten siden du spørger). Hvis nu det ikke var din ven, men en anden som byttede sig til en lejlighed du var lun på udenom ventelisten ville du nok ikke synes det var ok.

Desuden kan der være nogle skatte regler i skal holde styr på omkring, hvordan i håndtere det, hvis andelsboligerne ikke er det samme værd.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.