Bagudvendt autostol 9+ kg i mikrobil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

980 visninger
3 svar
1 synes godt om
24. august 2017

Marts17

Prøver lykken - sikke en jungle! 

Vi har en lille Kia picanto. Vi skal snart til at have vores datter ud af babystolen og over i en større, tænker 9-18 kg. Kan se de anbefaler bagudvendte autostole til den vægtklasse, men samtidig tænker jeg, at jeg nok ikke bare kan vælge en hvilken som helst, grundet pladsen i bilen. Er der råd ang. En autostol som er bagudvendt, med isofix og 9+ kg som kan være i en mikrobil? Synes jeg er ved at blive skør over at Google nettet igennem, også fordi de fleste jeg falder over er forudvendte... 

På forhånd tak! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2017

An&Jo

Jeg har en citroen c1 og jeg kan have min søsters besafe izi comfort stol i min bil. Sædet foran skal dog køres lidt frem, men man kan sagtens sidde på sædet foran stolen, man skal dog nok ikke sætte stolen bag førersædet.. 

Min søster kører faktisk selv kia picanto og hun bruger jo så den stol deri.  

Anmeld Citér

24. august 2017

Marts17

An&Jo skriver:

Jeg har en citroen c1 og jeg kan have min søsters besafe izi comfort stol i min bil. Sædet foran skal dog køres lidt frem, men man kan sagtens sidde på sædet foran stolen, man skal dog nok ikke sætte stolen bag førersædet.. 

Min søster kører faktisk selv kia picanto og hun bruger jo så den stol deri.  

Tusind tak for dit svar. Desværre bliver vi lige pt nødt til at sætte autostolen bag førersædet, da vi bruger splitbagsædet som er de to andre til klap/barnevogn (selvfølgelig fastspændt), men måske vi bliver nødt til at finde en anden løsning med vognen og bruge det sæde. Mange tak ihvertfald, den var jeg ikke selv faldet over  

Anmeld Citér

24. august 2017

lottemusen

Jeg vil også anbefale besafe izi combi. Vi har den bag forsædet i vores Suzuki alto. Den er meget sikker, og så kan den vende begge veje.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.