Må folk ligge usande oplysninger offentligt om en

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. august 2017

Anonym trådstarter

Ja som overskriften siger må en person ligge en ud på det offentlige f.eks Facebook og skrive ting om eb der ikke passer... og har i evt kendskab til en paragraf ??? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2017

Anonym

De må hverken hænge folk ud med usande eller sande oplysninger. Har dog ikke lige en paragraf på det og vil ikke til at Google nu.

Anmeld Citér

24. august 2017

Anonym

Nej, det må man ikke. Jeg kender ingen paragraf, men søg eventuelt på tort og svige.

Anmeld Citér

24. august 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej, det må man ikke. Jeg kender ingen paragraf, men søg eventuelt på tort og svige.

Har ikke så meget med det at gøre det er jo hvis man f.eks er blevet voldtaget eller blevet overgrebet osv 

Anmeld Citér

24. august 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Ja som overskriften siger må en person ligge en ud på det offentlige f.eks Facebook og skrive ting om eb der ikke passer... og har i evt kendskab til en paragraf ??? 

www.datatilsynet.dk/borger/sociale-netvaerk/det-maa-du-ikke-offent

Anmeld Citér

24. august 2017

Anonym trådstarter

24. august 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Kan ikke åbnet linket 

Så søg på datatilsynet

Anmeld Citér

24. august 2017

Anonym

Rent teknisk kan det være på kant med forskellige lovgivninger om videregivelse af oplysninger, fx persondataloven.

Hvis det er usandt eller æreskrænkende, kan det fx være injurier eller bagvaskelse efter straffeloven. 

Anmeld Citér

24. august 2017

Anonym

Anonym skriver:

Har ikke så meget med det at gøre det er jo hvis man f.eks er blevet voldtaget eller blevet overgrebet osv 

Jeg tror, du har søgt på svie og smerte, som er noget andet. Tort er hvis man ikke-fysisk er blevet krænket, som for eksempel, hvis nogen har anklaget en for noget usandt.

Anmeld Citér

24. august 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tror, du har søgt på svie og smerte, som er noget andet. Tort er hvis man ikke-fysisk er blevet krænket, som for eksempel, hvis nogen har anklaget en for noget usandt.

Okay kigger 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.