Hvordan løser vi dette problem...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.069 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. august 2017

Anonym trådstarter

Puha... Vi (manden og jeg) står lige nu og er meget uenige om vores fremtid med hensyn til flere børn. 

Sagen er at jeg før i tiden ønskede mig et hav af børn med min mand, og han havde samme ønske. Men efter vi har fået to børn med tre år imellem, (den yngste er 3 år nu), har jeg simpelthen ikke lyst til at skulle have flere... 

Fortalte manden det igår aftes, at jeg på ingen måde har lyst til at gennemføre endnu en graviditet. Han blev meget såret og gjorde det klart at han ønsker mindst en mere... Synes det er meget hårdt at vi har det så forskelligt omkring det. 

Ved ikke hvordan vi kan finde en løsning som vi begge kan acceptere. Begge mine graviditeter var forfærdelige og nød på ingen måde at være gravid. 

Er der andre der har været i lignede situationer som fandt en holdbar løsning? Nogle der har, nogle råd til vores situation? 

Har ikke lyst til at min mand skal føle jeg frarøver ham noget... Øv... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2017

Anonym

Jeg kender det godt men her er det med omvendt fortegn. Åltså jeg kunne godt tænke mig en 3er men manden har sagt ikke flere end 2 inden jeg blev gravid med nr. 2 og sagt det et par gange efter fødselen. Nu et vores 2er stadigvæk nyfødt kategorien så det kan ændre sig men det bliver en proces for at finde ud af om der kommer en 3 er. Jeg har ikke direkte talt med ham om det endnu men 2erne skal også være 2-3år inden den næste kommer. Tænker jeg tager det op snart da tænker en efterfødsels samtale med jordmorder kunne være et sted at starte for mig. Du er lidt et anderledes sted men du er nødt til at tale med ham om hvor forfærdeligt du syntes det har været med 2 og hvorfor du ikke har lyst til flere. Så må i finde ud sammen om det er noget der kan ændres så blive mere tåleligt for dig eller det er stop ved 2 for jer

Anmeld Citér

24. august 2017

SK85

Jeg synes at det i dit indlæg egentligt lyder meget som om at det primært handler om at du ikke har lyst til (måske ikke kan overskue) endnu en graviditet..? Har jeg ret i det?

For der er stor forskel på kun at ønske 2 børn og så til ikke at kunne overskue endnu en graviditet. Så mit svar vil afhænge lidt af hvilket der fylder hos dig.

Og jeg tænker også at "løsningen" handler meget om hvorvidt du føler dig færdig med at få børn eller simpelthen bare ikke kan overskue 9 måneder i graviditetshelvede igen...

Anmeld Citér

24. august 2017

Anonym trådstarter

SK85 skriver:

Jeg synes at det i dit indlæg egentligt lyder meget som om at det primært handler om at du ikke har lyst til (måske ikke kan overskue) endnu en graviditet..? Har jeg ret i det?

For der er stor forskel på kun at ønske 2 børn og så til ikke at kunne overskue endnu en graviditet. Så mit svar vil afhænge lidt af hvilket der fylder hos dig.

Og jeg tænker også at "løsningen" handler meget om hvorvidt du føler dig færdig med at få børn eller simpelthen bare ikke kan overskue 9 måneder i graviditetshelvede igen...

Det er primært at jeg ikke ønsker endnu en graviditet, men når det sagt så føler jeg heller ikke at jeg har overskud til et barn mere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.