Cyster og pletblødning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

798 visninger
2 svar
0 synes godt om
23. august 2017

Frk. Flint

Hej alle

Sagen er den at jeg har en cyklus som lever sit eget liv. Jeg har været ved lægen og fået en henvisning til en gynækolog i september. Jeg har nu ikke haft en menstruation siden juni (som egentlig kun var 4 dage med minimal blødning) mandag var papiret få gange en anelse lyserødt når jeg tørrede mig og tirsdag morgen var helt bestemt lyserødt på papiret. Jeg har dog ikke set noget til det siden. Det har trykket og nevet i mit underliv siden i søndags og nu tænker jeg på om en cyste der sprænger kan give pletblødninger? 

Jeg ved dog ikke om jeg har cyster, har bare en forestilling om det, når nu min cyklus er så dum og jeg ikke har kunne teste positiv på ægløsningstests.

Nogen med erfaringer omkring dette?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2017

Februar2015

Måske min historie kan hjælpe dig, for jeg tror sagtens, det kan skyldes cyster.

Jeg pletblødte, da jeg var på p-piller i de sidste tre år. Forsøgte alle mulige forskellige og til sidst kom min daværende læge frem til, at det nok bare var en bivirkning af p-pillerne for mig. Da jeg stoppede fordi vi ønskede et barn, blev min cyklus mere og mere uregelmæssig og jeg pletblødte stadig. Efter ni måneders forsøg og nogle blodprøver, som ikke viste noget entydigt, blev jeg henvist til scanning hos gynækolog. Der blev fundet to ret store vandcyster, én på hver æggestok, og gynækologen var slet ikke i tvivl om, at det var dem, der havde givet problemer. Han mente slet ikke, jeg havde haft ægløsning på grund af dem. Jeg fik dem fjernet ved kikkertoperation og mindre end en måned senere stod jeg med en positiv graviditetstest. Det endte desværre med en spontan abort, men i 3. cyklus derefter blev jeg gravid igen og fik min søn ud af det :-)

Og pletblødningerne kom for resten ikke af, at cysterne sprængte, men af de hormonforstyrrelser, de gav.

Anmeld Citér

26. august 2017

Frk. Flint

Februar2015 skriver:

Måske min historie kan hjælpe dig, for jeg tror sagtens, det kan skyldes cyster.

Jeg pletblødte, da jeg var på p-piller i de sidste tre år. Forsøgte alle mulige forskellige og til sidst kom min daværende læge frem til, at det nok bare var en bivirkning af p-pillerne for mig. Da jeg stoppede fordi vi ønskede et barn, blev min cyklus mere og mere uregelmæssig og jeg pletblødte stadig. Efter ni måneders forsøg og nogle blodprøver, som ikke viste noget entydigt, blev jeg henvist til scanning hos gynækolog. Der blev fundet to ret store vandcyster, én på hver æggestok, og gynækologen var slet ikke i tvivl om, at det var dem, der havde givet problemer. Han mente slet ikke, jeg havde haft ægløsning på grund af dem. Jeg fik dem fjernet ved kikkertoperation og mindre end en måned senere stod jeg med en positiv graviditetstest. Det endte desværre med en spontan abort, men i 3. cyklus derefter blev jeg gravid igen og fik min søn ud af det :-)

Og pletblødningerne kom for resten ikke af, at cysterne sprængte, men af de hormonforstyrrelser, de gav.

Tusind tak for dit svar.

Det gav mig en smule mere klarhed over hvad der måske også kan være galt. Indtil videre har jeg tænkt at jeg sikkert har pco og har været en del nede over det. Men at det kan være vandcyster som så nemt kan fjernes havde jeg ikke overvejet. 

Jeg håber at min gynækolog giver mig et godt tjek her i september, og kan finde ud af hvad der er galt, så jeg kan få løst problemet. Jeg synes ventetiden kan være så lang.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.