Måske min historie kan hjælpe dig, for jeg tror sagtens, det kan skyldes cyster.
Jeg pletblødte, da jeg var på p-piller i de sidste tre år. Forsøgte alle mulige forskellige og til sidst kom min daværende læge frem til, at det nok bare var en bivirkning af p-pillerne for mig. Da jeg stoppede fordi vi ønskede et barn, blev min cyklus mere og mere uregelmæssig og jeg pletblødte stadig. Efter ni måneders forsøg og nogle blodprøver, som ikke viste noget entydigt, blev jeg henvist til scanning hos gynækolog. Der blev fundet to ret store vandcyster, én på hver æggestok, og gynækologen var slet ikke i tvivl om, at det var dem, der havde givet problemer. Han mente slet ikke, jeg havde haft ægløsning på grund af dem. Jeg fik dem fjernet ved kikkertoperation og mindre end en måned senere stod jeg med en positiv graviditetstest. Det endte desværre med en spontan abort, men i 3. cyklus derefter blev jeg gravid igen og fik min søn ud af det :-)
Og pletblødningerne kom for resten ikke af, at cysterne sprængte, men af de hormonforstyrrelser, de gav.
Anmeld
Citér