Øm øm øm i min mave øverst til højre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.018 visninger
8 svar
1 synes godt om
22. august 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ

Hej alle jer medgravide

jeg er gravid 26+2 idag. Jeg har nok knoklet lidt for meget i forbindelse med flytning osv - sagen er den, at jeg nu har ondt øverst i højre side af min mave. Det føles som livmoderen der er øm - men hvad ved jeg??? 

Nogen der kender til det? Skal jeg kontakte lægen? Eller er der nogen, som ved hvad det kunne være?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2017

Stivdie

Hej søde, 

Jeg ville nok I første omgang lægge mig på sofaen eller i sengen en times tid eller to og se, om det ikke giver den ro, der skal til. (Selvom jeg tænker det kan være svært for dig at få ro til det så længe for familien).

Hvis det ikke gør nogen forskel ville jeg nok give ambulatoriet for gravide et kald, bare for at få ro i hovedet inden sengetid. 

Og så husk at passe lidt mere på dig selv de næste par dage, selvom jeg godt ved, det er rigtig svært! 

Anmeld Citér

22. august 2017

Thea14

Der kan være rigtig mange årsager til en øm livmoder. Fx mange plukkeveer, baby der konstant sparker samme sted osv. Jeg har selv døjet rigtig meget med det som eftervirkning på plukkeveerne.

Jeg ville til at starte med, slappe af. Helt af. Læg dig ned og slap af i hele kroppen. Et varmt bad kan også gøre underværker og ellers en varmepude. Hvis du fortsat er øm kan du prøve at ringe til læge eller fødemodtagelsen, men jeg ved af erfaring at det er de ting de først og fremmest vil bede dig gøre.

Anmeld Citér

22. august 2017

xStinepigen

CKJ skriver:

Hej alle jer medgravide

jeg er gravid 26+2 idag. Jeg har nok knoklet lidt for meget i forbindelse med flytning osv - sagen er den, at jeg nu har ondt øverst i højre side af min mave. Det føles som livmoderen der er øm - men hvad ved jeg??? 

Nogen der kender til det? Skal jeg kontakte lægen? Eller er der nogen, som ved hvad det kunne være?? 

Det komme on på hvor øverst i maven du har ondt ? Er det oppe ved ribbene ? Hvisbdet er oppe omkring hvor leveren sidder skal du kontakte din læge eller jordmoder i morgen

Anmeld Citér

22. august 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ

Tak for jeres svar ��Det oppe øverst på livmoderen føles det som ..... jeg har slået græs idag - og den gik ud pænt mange gange og keg måtte starte den mange gange (kan det mon være årsagen?) det er i højre side - og jeg har jo 'hevet' den igang med højre hånd! Jeg prøver st slappe af - alternativt må jeg sygemeldt mig imorgen ... 

Anmeld Citér

23. august 2017

Stivdie

CKJ skriver:

Tak for jeres svar ��Det oppe øverst på livmoderen føles det som ..... jeg har slået græs idag - og den gik ud pænt mange gange og keg måtte starte den mange gange (kan det mon være årsagen?) det er i højre side - og jeg har jo 'hevet' den igang med højre hånd! Jeg prøver st slappe af - alternativt må jeg sygemeldt mig imorgen ... 

Hvordan går det i dag efter en god nats søvn? 

Anmeld Citér

23. august 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg måtte kapitulere og blive hjemme - jeg er stadig øm. Det er dog bedre end igår - til gengæld er jeg helt vildt træt hele tiden - og keg frygter at det er begyndende svangerskabsforgiftning (igen) - men som du ved - så er jeg også lidt fyldt op med mange ting i disse dage  hvordan går det med dig??

Anmeld Citér

23. august 2017

Stivdie

CKJ skriver:

Jeg måtte kapitulere og blive hjemme - jeg er stadig øm. Det er dog bedre end igår - til gengæld er jeg helt vildt træt hele tiden - og keg frygter at det er begyndende svangerskabsforgiftning (igen) - men som du ved - så er jeg også lidt fyldt op med mange ting i disse dage  hvordan går det med dig??

Åh, jeg håber det "bare" er en lille overbelastning, du er rendt ind i! 

Jeg har været så flabet, at jeg tog en stribe sticks med hjem fra jordemoderen sidst jeg var der, simpelthen for at kunne give hovedet ro, så jeg selv har en chance for at holde øje med protein. Måske det kan være en mulighed for dig også? 

Ellers er jeg også møgtræt. Synes jeg har en del plukkeveer, især om aftenen, og så driller min iskiasnerve og sætter sig fast i højre side ind imellem. Så det er ikke en lige så behagelig og problemfri graviditet som sidst.. 

Anmeld Citér

24. august 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ

Det var da i grunden smart! Jeg sidder hos min læge nu fordi jeg bare gerne vil have tjekket, at alt er ok! 

Jeg synes dog jeg har det bedre idag - men jeg har jo heller ikke lavet noget 

jeg vil bare så gerne på job igen. Jeg bliver skør , at være hjemme. 

Jeg kender godt det med plukke veerne om aftenen - og i min første graviditet døjede jeg også med iskias nerven - husk at lave nogle gode udstrækningsøvelset! Dem hvor man er rigtig lækker og stritter med bagdelen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.