Lavendel skriver:
Hej allesammen. Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg vil med det her indlæg. Det viser sig måske hen ad vejen :-)
Jeg har to børn på hvv 2 og 3 år. Jeg gik fra deres far i vinters efter at have gået med tankerne og overvejelserne herom i flere år. Vi har nu en 12/2 ordning, eller hvad man siger: hveranden weekend hos far. Det fungerer umiddelbart fint og vi taler og samarbejder bedre om børnene nu, end da vi var kærester.
Det er kun mig der har et problem, og måske bliver det afhjulpet af at høre erfaringer fra andre i lignende situationer?? :-)
Jeg føler at mit hjerte mit flået ud hveranden weekend. Selvom jeg på den ene side glæder mig til at have lidt tid til mig selv og slappe af og nå nogle ting og sager man ellers ikke når, så er savnet til mine børn bare så forfærdeligt stort. Jeg plejer altid at trøstespise helt vildt om fredagen når de tager hjem til far. De sidste par gange når de så kommer hjem igen, så har min ældste datter været så farsyg og så afvisende overfor mig, at det er som at få gnedet salt og citron i det allerede storblødende sår. Hun har altid været mors pige, men også altid meget glad for sin far. I starten af deleordningen savnede hun mig når hun var hos ham og ringede hjem for at snakke. Det har hub ikke gjort de sidste mange gange. På en eller anden banal måde føler jeg jo nok at hun vælger mig fra? Og at det eneste jeg kan og må gøre er at tage imod afvisningerne med åbne arme og altid møde hende med kærlighed, selvom jeg bliver afvist blankt. Puuuuha hvor er det hårdt
Hun er snart 4. Min største frygt er simpelthen en dag at blive valgt fra, så de hellere vil bo primært hos deres far. Det må man måsle ikke sige højt. Men det er nu engang sådan jeg føler. Det er ikke fordi jeg ikke har et liv og andet at tage mig til. Det er ikke fordi jeg ønsker at guilt-trippe mine børn til altid at bo hos mig. Jeg ved bare vitterligt ikke om jeg kan bære at blive afvist så endegyldigt af mine egne børn... Det er selvfølgelig slet ikke sket endnu og det er klart de savner deres far når de ser ham så sjældent. Det vækker bare sådan nogle grimme følelser i mig. Som det er nu kan han ikke have dem længere tid pga arbejde og han bor langt væk. Han er en sød og rar far, men han har bare aldrig været særlig meget på børnene, de har altid været mest mine. Han har ikke taget ansvar for en på nogen måde eller taget initiativer til noget, generelt har han bare været total passiv i alle aspekter af vores liv sammen og børnenes liv. Måske derfor føler jeg også lidt at den forgudelse han nyder. U, er en kende uberettiget.
Nu fik jeg skrevet tankerne ned, nogen der tænker noget klogt eller har prøvet noget lignende?
kh
Der er intet ondt i mit svar til dig, men det minder mig om trælse situationer med min mands ekskone (også 12/2-ordning).
Efter en diskussion sagde hun; "Hvordan FANDEN tror du, at jeg har det, når jeg skal undvære X hver 2. weekend??!!
Min mand svarede ikke, han var simpelthen rystet over den nye rekord af egoisme, hun præsterede. Hun skænkede ikke en tanke, at hans savn ikke var mindre i 12 dage - hun tænkte ikke på, at X savnede sin far, og at de fik tid sammen, som de havde brug for.
Dine følelser er som sådan reelle nok, men for din egen skyld, så prøv at arbejde med din selvværdsfølelse, kom ud af huset, når du er alene, opsøg andre interesser, nyd din tid alene og husk, at der er en far og et barn, der har lige så meget brug for hinanden.