Vores søn på 10 år har fået sin første mobiltelefon. Det mente han bestemt var på tide. Han er vores ældste, så vi har ikke prøvet det før. Hans abonnement koster 129kr om måneden (de første 6 måneder) og vi mener, at det er rimeligt, at han tømmer opvaskeren i bytte for abonnement. Han er altid først hjemme, da han ikke går i SFO længere. Det går ok med vores aftale, men nogle dagetrækker det bare tænder ud! I dag er opvaskeren ikke tømt, jeg kommer hjem med fyldte i indkøbsposer og må stoppe op i alt for at tømme opvaskeren for så at få hans brugte tallerkner over i den. Jeg kalder på ham og han beklager sig grusomt. Til sidst sender jeg ham væk igen. Jeg vil ikke have hans hjælp.
Efter jeg er kommet på plads, slukker jeg for vores Wi-fi. Det kan tydeligvis høresfra hans værelse.
Jeg syder stadig indeni over, at han ikke kan gøre én ting for os. Jeg vil ikkebøje mig, men jeg er så frustreret og irriteret. Han skal nok sige undskyld, men wifi'em kommer ikke tilbage i dag.
Jeg er verdens strengeste mor, ifølge ham. Min søn er en social dreng, han er en god elev og en meget engageret fodboldspiller/træner. Vi har mange gode snakke og han er med egne ord ikke i tvivl om, at han er elsket.
Men denne ene ting går mig så meget på. Der er næsten daglige konflikter/klagesange over det og jeg tænker på det, hver gang jeg kommer hjem. Man skulle tro, at det var større problemer i verden, ik? Men det her er så mit problem i dag, som går mig meget på.
Al konstruktiv feedback/kritik/kommentar osv er så hjertelig velkommen. Hvordan opretholder I pligter?
Vores motto som forældre er: først pligter, så lyst. Det er ikke sikker, at du har lyst til at gøre dine pligter, men gør du dem, må du gøre som du har lyst (derfor er wifiem slukket i dag f.eks).
Hilfe!
Anmeld
Citér