hvordan ser det ud med jer der har babyer på omkring de 6 måneder, hvad får de hvornår?
med min første gik det helt af sig selv, for han var og er rigtig glad for mad, men har indtrykket af at det bliver svært denne gang, for han er virkelig glad for sin flaske og vil have den (ikke nødvendigvis pga sult men pga. Trygheden/hyggen i den)
vi startede så småt som 4 måneder med grød for at få ham mere mæt, men han slap ingen flasker (ved godt de ikke nødvendigvis skal det så tidligt, men det gjorde min første)
han vil gerne have grød, men kræver som sagt flasken, meget insisterende.
i dag startede vi med bondebrød og leverpostej og han lignede en der var ved at knække sig (om det er smag eller konsistent ved jeg ikke) - det er så hvad det er, nogen børn er bare mere langsomme, jeg er bare slet ikke vant til det iforhold til min første.
men det er jo nuher at han skal begynde at slippe flasker ? - jeg har gjort nogle af dem mindre uden problemer, men synes det er svært at vurdere om det er sult eller vane. Så fortæl hvad/hvor meget jeres får og evt også hvornår de sover, så tror jeg billedet bliver letter at gennemskue
Nu er min godt nok 3 år, men husker sådan rimeligt hvor meget hun spiste da hun var 6 mdr.
Hun sov lur 2 gange a 3 timer.
Hun fik grød til morgenmad og mælk i glas ved siden af.
Flaske inden lur nr 1.
Frokost bestående af rugbrød med forskellig smørepålæg, og vand at drikke. Evt en lille flaske bagefter.
Flaske ingen lur nr 2.
Et lille mellemmåltid bestående af frugt- eller grønsagsmos.
Aftensmad bestående af grønsagsmos med lidt kød og evt pasta i små stykker.
Godnatflaske.
Drømmeflaske med vælling omkring kl 22.
- Hun valgte selv mad om natten fra da hun var lidt over 5 mdr.
Startede med grød/mos da hun var 4 mdr, og hun var en sulten baby, så hun var ret hurtig til at spise et helt måltid af gangen, og gik ret hurtigt videre til at spise 2 og så 3 måltider.