For sent!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

697 visninger
9 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. august 2017

Anonym trådstarter

Åh f*ck altså! 

Undskyld - men hvad gør man når man har været sent ude?

I får lige hele historien:

Jeg havde sidste mens, første dag d.6/6. Perioden efter fik jeg ikke mens men heller ikke positiv test. Så jeg testede først positiv da jeg var omkring 6-7 uger henne. Min mand og jeg havde brug for lige at vende situationen, da vi står ret uheldigt i et hus der er væltet fuldstændigt indvendigt og vi er i gang med at bygge køkken og stue op igen.. der var en million ting vi lige skulle have slugt.. 

Da vi først får slugt det hele bliver jeg selv slugt af mit arbejde,og nu er jeg 10+6 .. 

Jeg ringer i dag til lægen, undskylder for min sene henvendelse og siger at jeg meget gerne vil have bestilt en tid. Sekretæren bliver vildt sur over at jeg først ringer nu, og får sagt at hun ikke kan finde en tid i tids nok til at jeg også kan nå at få lavet nf scanning... Hun slutter af med at sige at jeg må ringe i morgen tidlig og snakke med en læge i stedet for.. 

Er jeg bare virkelig dum for at trække den så langt? Hvad f*nden skal jeg gøre nu?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2017

Mutti84

Ring til dit nærmeste sygehus (svangrer afdelingen) og tal med dem. De kan helt sikkert presse dig ind til en nf... den er jo super vigtig.. synes din læge sekretær har håndteret det mega uprofessionelt! 

Anmeld Citér

21. august 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Der er masser der først opdager en graviditet når de er noget tid henne, self skal de tage dig ind hurtigst muligt eller finde en anden løsning ved fx at ringe til svanger og få dig ind der. Nf scanning er da sygt vigtig! 

Anmeld Citér

21. august 2017

2017morigen

Den sekrætær har da virkelig haft en dårlig dag

ting til læge i morgen og få lavet en aftale hvordan i kommer videre herfra og påpeg at den behandling du fik i dag er ikke iorden.

Jeg har uregelmæssige mens og nægtede at få bl.p til nf da jeg fik lavet vandrejournal da det lå på grænsen for det kunne bruges. Fik taget 14 dage senere en fredag. Blev ringet op mandag af sygehuset og fik tid til nf tirsdag, så du er ikke for sent på det i forhold til sygehuset. Det er kun upraktisk for dit lægehus

PS den første nf var også for tideligt så jeg måtte scannes igen lidt senere. 

Anmeld Citér

21. august 2017

Anonym trådstarter

Mutti84 skriver:

Ring til dit nærmeste sygehus (svangrer afdelingen) og tal med dem. De kan helt sikkert presse dig ind til en nf... den er jo super vigtig.. synes din læge sekretær har håndteret det mega uprofessionelt! 

Det vil jeg helt sikkert gøre i morgen, hvis jeg ikke får fat i en læge der virker lidt gladere.

Vidste slet ikke man selv kan ringe derind.. førstegangsgravid = tusind ting man ikke ved åbenbart.... 

Anmeld Citér

21. august 2017

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Der er masser der først opdager en graviditet når de er noget tid henne, self skal de tage dig ind hurtigst muligt eller finde en anden løsning ved fx at ringe til svanger og få dig ind der. Nf scanning er da sygt vigtig! 

Sekretæren fokuserede kun på at det første møde derinde tager 1 time og at det blev alt for sent i forhold til nf.. 

Jeg synes jeg har læst at nf senest skal være 13+6? Hun fik det til at lyde som om at det helst skal være nu! 

Anmeld Citér

21. august 2017

Anonym trådstarter

2017morigen skriver:

Den sekrætær har da virkelig haft en dårlig dag

ting til læge i morgen og få lavet en aftale hvordan i kommer videre herfra og påpeg at den behandling du fik i dag er ikke iorden.

Jeg har uregelmæssige mens og nægtede at få bl.p til nf da jeg fik lavet vandrejournal da det lå på grænsen for det kunne bruges. Fik taget 14 dage senere en fredag. Blev ringet op mandag af sygehuset og fik tid til nf tirsdag, så du er ikke for sent på det i forhold til sygehuset. Det er kun upraktisk for dit lægehus

PS den første nf var også for tideligt så jeg måtte scannes igen lidt senere. 

Jeg synes nemlig jeg har læst at nf senest må være 13+6, Så kunne heller ikke forstå hun afviste det så blankt?

Så du fik nf før din første aftale ved lægen eller? 

Anmeld Citér

21. august 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Sekretæren fokuserede kun på at det første møde derinde tager 1 time og at det blev alt for sent i forhold til nf.. 

Jeg synes jeg har læst at nf senest skal være 13+6? Hun fik det til at lyde som om at det helst skal være nu! 

Total dumt. Hun kunne tage dig ind akut til blodprøver der skal sammenlignes med nf scanningen og så give dig lægetidem der kræver mere tid, en anden dag. Det er blodprøverne der kan være i klemme tidsmæssigt. Samtalen er da ikke så presserende. Og ja, jeg mener også at MF kan vente helt til 13+6, dog er det skidt at vente så længe da man kan risikere at være lidt længere henne end man tror og så er toget ligesom kørt.

Anmeld Citér

21. august 2017

2017morigen

Anonym skriver:

Jeg synes nemlig jeg har læst at nf senest må være 13+6, Så kunne heller ikke forstå hun afviste det så blankt?

Så du fik nf før din første aftale ved lægen eller? 

Jeg fik lavet vj men lægen ville ikke sende den til sygehuset før jeg fik taget bl.p som jeg fik taget 14 dage senere. Det var en fredag og sygehuset ringede mandag efter hvor jeg fik tid dagen efter til nf. Sygehuset har jo ikke vist noget om mig og min graviditet før fredag da lægen sendte papireren så jeg kunne ikke få den før. 

Og ja du har helt ret både bl. P og nf skal bare laves seneste 13+6.

Og i mit lægehus laver sygeplejerskeren vj og lægen følger bare op og spørg lidt ind til arvelige sygdomme. Så omkring 30-40min hos sygeplejerske og Max 10 hos læge 

Anmeld Citér

21. august 2017

Justthinking

Bare lad hendes ord gå ind af det ene øre og ud gennem det andet. Du kunne have opdaget det meeeeeeeeget senere :-)

Da jeg skulle til lægen ift. blodprøver, så skulle jeg komme af flere omgange fordi de var underbemandede og en vandrejournal tager ikke en time at lave - heller ikke selvom I snakker lidt ekstra.
Prøv du at ringe til dit sygehus og få en god snak med dem

Og stort tillykke med graviditeten 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.