Celleforandringer og gynækolog Idag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

317 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. august 2017

AnoMom

Jeg fik den triste nyhed i sidste uge at jeg har celleforandringer. Og skal nu til gynækolog Idag og have foretaget flere undersøgelser. 

Er simpelthen så bange og har de værste skrækscenarier i mit hoved. 

Søger derfor nogle der har prøvet det samme og kan fortælle mig hvad der skal ske nu?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2017

nielsen80

AnoMom skriver:

Jeg fik den triste nyhed i sidste uge at jeg har celleforandringer. Og skal nu til gynækolog Idag og have foretaget flere undersøgelser. 

Søger derfor nogle der har prøvet det samme og kan fortælle mig hvad der skal ske nu?

Har prøvet det en gang, fik taget et nyt skrab, som så var ok.

Det er ikke sjældent, man finder forandringer, og oftest er det helt ufarligt og naturligt. Jeg panikkede også lige først, men da gynækologen snakket med mig om det, forstod jeg, hvor normalt det egentlig er. Så ro på, du skal højst sandsynligt kun have et skrab mere.

Anmeld Citér

21. august 2017

AnoMom

nielsen80 skriver:

Har prøvet det en gang, fik taget et nyt skrab, som så var ok.

Det er ikke sjældent, man finder forandringer, og oftest er det helt ufarligt og naturligt. Jeg panikkede også lige først, men da gynækologen snakket med mig om det, forstod jeg, hvor normalt det egentlig er. Så ro på, du skal højst sandsynligt kun have et skrab mere.

Tak for dit svar. Det beroligede da lidt. 

Har to veninder der begge havde slemme forandringer og fik begge akut kejlesnit. Så er super nervøs. 

Håber det er som du siger 

Anmeld Citér

21. august 2017

Anonym

Jeg har en veninde, der havde celleforandringer for en del år siden. De var ikke så slemme, at der skulle gøres noget, og ved sidste tjek var de væk igen. 

Det er meget normalt, at der dukker celleforandringer op, og de er oftest helt fredelige. Men det er derfor, vi helst skal til tjek hver tredje år :-)

Anmeld Citér

21. august 2017

Ena

AnoMom skriver:

Jeg har selv fået akut kejlesnit og det har tre af mine veninder også. Ingen af os har haft problemer herefter (mellem fire og ti år), vi har alle fået de børn, vi ville have, uproblematiske graviditeter osv. Jeg har gennemført vacinationsprogrammet og det kan anbefales. Man bliver forskrækket, når man hører at man har celleforandringer og skal operereres, men det er ikke så slemt.

God bedring

Anmeld Citér

21. august 2017

Vivienne

Hej du, 

Jeg har selv haft celleforandringer. Blev sendt til en gynækolog som tog yderligere prøver og biopsi. Prøverne viste samme forandringer og han ville ikke lave noget med mindre forandringerne blev værre. Så jeg fik foretaget en ny prøve efter nogle måneder og celleforandringerne var væk. 

Nu kommer jeg til prøve hvert år for at være på den sikre side. 

Det behøver ikke være slemt. 

Har også en veninde som havde meget slemme forandringer. Hun fik kejlesnit. Der har ikke været noget siden og det er efterhånden mange år siden nu. 

Held og lykke 

Anmeld Citér

21. august 2017

AnoMom

Vivienne skriver:

Hej du, 

Jeg har selv haft celleforandringer. Blev sendt til en gynækolog som tog yderligere prøver og biopsi. Prøverne viste samme forandringer og han ville ikke lave noget med mindre forandringerne blev værre. Så jeg fik foretaget en ny prøve efter nogle måneder og celleforandringerne var væk. 

Nu kommer jeg til prøve hvert år for at være på den sikre side. 

Det behøver ikke være slemt. 

Har også en veninde som havde meget slemme forandringer. Hun fik kejlesnit. Der har ikke været noget siden og det er efterhånden mange år siden nu. 

Held og lykke 

Hej. 

Jeg er lige kommet ud fra gynækologen. Og fik foretaget biopsi. Han scannede og filmede også og sagde alt så flot og normalt ud så jeg skulle ikke frygte noget slemt ihvertfald.  

tak for jeres fortællinger. Det bragte ro i sindet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.