Ny læge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

429 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. august 2017

Anonym trådstarter

Jeg har gået til samtaler hos min læge (flere forskellige læger) i et stykke tid nu, og i og med det forskellige læger er det svært at få et rigtigt svar. De har blå nævnt angst og stress . 

Vi er nu flyttet .. langt væk.  Pga skimmelsvamp .Og vi har så fået ny læge som jeg skal til en samtale med på onsdag. Hvad kan man forvent3 ? Helt ærlig så magter jeg ikke starte forfra 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2017

Lisette W

Giv ham eller hende en chance det kan jo være du er heldig denne gang. Jeg har astma og allergi og jeg har i alt haft 4 læger, de tre første har bare givet mig mere og mere medicin og op til tre pincelinkure i træk og lige lidt har det hjulpet. Men så fik jeg min nuværende læge og han ved faktisk nået om astma og han insistere på at jeg stiller hos ham til lungefunktiunstest hver gang jeg begynder at hoste bare det mindste. Han tager mig alvorligt og har sørget for at jeg har fået den optimale behandling og i dag er minimalt plaget af min astma. Så giv det en chance! Måske er den nye læge ham eller hende der får dig ud på den anden side

Anmeld Citér

20. august 2017

Anonym trådstarter

Lisette W skriver:

Giv ham eller hende en chance det kan jo være du er heldig denne gang. Jeg har astma og allergi og jeg har i alt haft 4 læger, de tre første har bare givet mig mere og mere medicin og op til tre pincelinkure i træk og lige lidt har det hjulpet. Men så fik jeg min nuværende læge og han ved faktisk nået om astma og han insistere på at jeg stiller hos ham til lungefunktiunstest hver gang jeg begynder at hoste bare det mindste. Han tager mig alvorligt og har sørget for at jeg har fået den optimale behandling og i dag er minimalt plaget af min astma. Så giv det en chance! Måske er den nye læge ham eller hende der får dig ud på den anden side

Ja det håber jeg osse

Vores gamle lægehus har det sidste stykke tid haft meget negativ omtale på tv blandt andet.

Men jeg er spejl blank, jeg aner ikke hvad jeg skal sige til den nye. Det mega svært for mig.  Jeg kender ham jo ikke. 

Da jeg aftalte tiden sagde han at han håbede han nåede få journalen ..

Anmeld Citér

21. august 2017

Lisette W

Anonym skriver:

Ja det håber jeg osse

Vores gamle lægehus har det sidste stykke tid haft meget negativ omtale på tv blandt andet.

Men jeg er spejl blank, jeg aner ikke hvad jeg skal sige til den nye. Det mega svært for mig.  Jeg kender ham jo ikke. 

Da jeg aftalte tiden sagde han at han håbede han nåede få journalen ..

Fortæl ham hvordan du har det. Det er jo ikke dig selv der skal stille diagnosen men fortælle om symptomerne. Det er også ok at fortælle at det er svært for dig fordi dit forløb hos de forrige læger har været rodet. 

Anmeld Citér

21. august 2017

Ciss

Måske kan du prøve at skrive det grundlæggende og lidt historik ned på forhånd. Så slipper du at skulle sidde og forsøge at få alt formulert på stedet. Du kan afveje lidt hjemmefra, hvad der er viktigt at få med og få det sat op i rigtig rækkefølge, så det ikke bliver rodet. Så kan du tage arket med og give til den nye læge, og så nøje dig med at svare på eventuelle spørgsmål. 

Anmeld Citér

21. august 2017

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Måske kan du prøve at skrive det grundlæggende og lidt historik ned på forhånd. Så slipper du at skulle sidde og forsøge at få alt formulert på stedet. Du kan afveje lidt hjemmefra, hvad der er viktigt at få med og få det sat op i rigtig rækkefølge, så det ikke bliver rodet. Så kan du tage arket med og give til den nye læge, og så nøje dig med at svare på eventuelle spørgsmål. 

Virker det ikke dumt og tå papir med ?? 

Anmeld Citér

21. august 2017

Anonym trådstarter

Lisette W skriver:

Fortæl ham hvordan du har det. Det er jo ikke dig selv der skal stille diagnosen men fortælle om symptomerne. Det er også ok at fortælle at det er svært for dig fordi dit forløb hos de forrige læger har været rodet. 

I know. Men vil bare gerne snart ha en rigtig afklaring så jeg har en chanc3 for at komme ud på den anden side. Det går jo osse ud over mine børn 

Anmeld Citér

21. august 2017

Ciss

Anonym skriver:

Virker det ikke dumt og tå papir med ?? 

Jeg har selv siddet og måttet lægge et problem og en lidt indviklet sygdomshistorie frem for X antal nye læger efter tur. (Mit ene barn har været igennem en del problemer, så har været sendt lidt rundt omkring, og så skiftede vores faste læge også et par gange underveis. ) Jeg synes, det er tungt at skulle sidde der og da og få formulerer tingene rigtigt og fortælle alt endnu en gang, så det vigtige kommer med, og så ting kommer i rigtig rækkefølge. Jeg har flere gange ønsket mig et brev/en huskeseddel. Det ville gøre det nemmere, at få kommunikeret de riktige ting, tror jeg. Og jeg ville også selv være mindre stresset. Jeg oplever det i udgangspunktet som stressende at skulle til en ny læge. Jeg er ikke sikker på, at jeg får sagt det rigtige, eller hvilken reaktion jeg får. Men det kan godt være, at det bare er mig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.