Andre voksne med ADHD, som tager medicin for det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

322 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. august 2017

Anonym trådstarter

Jeg er netop blevet dianogsticerer med ADHD. Det har været noget af en rutschebanetur, og er igang med lidt at vænne mig til tanken om "endnu et label". Jeg ser positivt på det, jeg kan genkende mig selv, mit liv og de situationer jeg nogle gange har stået i, når jeg læser og søger viden omkring ADHD. 

Jeg har i samråd med min psykiater blevet enig om at afprøve medicin samtidig med mine terapitimer, da jeg er lidt hårdt ramt og har brug for den hjælp jeg kan få. 

Så jeg er ude efter at høre fra andre, som har ADHD og er i medicinsk behandling. 

- bivirkninger af medicinen? 

- hvornår begyndte du at kunne mærke effekt af medicinen? 

- har medicin hjulpet dig til et bedre liv med ADHD? 

På forhånd tak :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er netop blevet dianogsticerer med ADHD. Det har været noget af en rutschebanetur, og er igang med lidt at vænne mig til tanken om "endnu et label". Jeg ser positivt på det, jeg kan genkende mig selv, mit liv og de situationer jeg nogle gange har stået i, når jeg læser og søger viden omkring ADHD. 

Jeg har i samråd med min psykiater blevet enig om at afprøve medicin samtidig med mine terapitimer, da jeg er lidt hårdt ramt og har brug for den hjælp jeg kan få. 

Så jeg er ude efter at høre fra andre, som har ADHD og er i medicinsk behandling. 

- bivirkninger af medicinen? 

- hvornår begyndte du at kunne mærke effekt af medicinen? 

- har medicin hjulpet dig til et bedre liv med ADHD? 

På forhånd tak :-) 

Hej, min mand har ADHD. Han fik medicin i starten men oplevede at han blev dårlig af det. Rysteture og generelt ubehag. Han var ikke så ramt af ADHD som dig, lyder det til. Han begyndte at arbejde med det og har den dag i dag ikke brug for medicin. Han lever sin hverdag rimelig struktureret og så hjælper vi bare hinanden med at han kan være i det hele uden medicin. Og det virker for ham.

Du må gerne skrive privat hvis du vil.

Anmeld Citér

27. august 2017

Anonym trådstarter

Andre erfaringer fra folket? :-) 

Anmeld Citér

27. august 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej, min mand har ADHD. Han fik medicin i starten men oplevede at han blev dårlig af det. Rysteture og generelt ubehag. Han var ikke så ramt af ADHD som dig, lyder det til. Han begyndte at arbejde med det og har den dag i dag ikke brug for medicin. Han lever sin hverdag rimelig struktureret og så hjælper vi bare hinanden med at han kan være i det hele uden medicin. Og det virker for ham.

Du må gerne skrive privat hvis du vil.

Hvor lang tid tog han medicinen, inden han stoppede igen? Mere om det var sådan opstart-bivirkninger, eller mere "kroniske"?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.