At lease eller ikke at lease

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

492 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. august 2017

Jegkiggerpåfugle

Godaften skønne kvinder,

manden og jeg overvejer meget voldsomt at sælge vores bil, for at lease en bil - da vi ser muligheder i at lease frem for at have en bil.

pt har vi en 7 år gammel bil som efterhånden fejler alt, og jeg føler bare vi smider pengene i et sort hul med hensyn til den bil.

at lease en ny bil og være sikker på man ikke går i stå på landevejen til og fra arbejde når man skal skynde sig afsted og hjem. At man "bare" kan få service på bilen uden at man skal tænke at spare sammen først.

så nu spørger jeg jer, hvis i leaser jeres bil -

hvorfor har i valgt at lease? 

Hvad betaler i ca. om mdr (inkl. Grøn afgift og forsikring ?) 

Hvilken model / bil valgte i og hvorfor? 

Det skal nævnes vi er 2 børn under 4 år og 2 voksne - med et ønske om en udvidelse i form af en lillebrøster indenfor de næste 2 - 3 år

håber i kan hjælpe os med at blive klogere på området.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2017

SofiaMik

Du ved det sikkert. Men det kan ikke svare sig at lease, hvis i kører meget. Man skal betale ekstra per km, når man kommer over x-antal kørte kilometer om året. Det kunne derfor ikke svare sig for os.

Anmeld Citér

18. august 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Jegkiggerpåfugle skriver:

Godaften skønne kvinder,

manden og jeg overvejer meget voldsomt at sælge vores bil, for at lease en bil - da vi ser muligheder i at lease frem for at have en bil.

pt har vi en 7 år gammel bil som efterhånden fejler alt, og jeg føler bare vi smider pengene i et sort hul med hensyn til den bil.

at lease en ny bil og være sikker på man ikke går i stå på landevejen til og fra arbejde når man skal skynde sig afsted og hjem. At man "bare" kan få service på bilen uden at man skal tænke at spare sammen først.

så nu spørger jeg jer, hvis i leaser jeres bil -

hvorfor har i valgt at lease? 

Hvad betaler i ca. om mdr (inkl. Grøn afgift og forsikring ?) 

Hvilken model / bil valgte i og hvorfor? 

Det skal nævnes vi er 2 børn under 4 år og 2 voksne - med et ønske om en udvidelse i form af en lillebrøster indenfor de næste 2 - 3 år

håber i kan hjælpe os med at blive klogere på området.

Jeg ville KLART vælge leasing!

vi har været hvor I er med en halvgammel/halvdyr bil der KONSTANT koster i reperationer og det gider jeg bare ikke!

SÅ de sidste fire år har vi leaset vores to biler. Vi betaler pt. 5.700 kr/mdr for to spritnye mellemklasse biler. Dette er inklusiv forsikring og 24.000 km./årligt. Vi har intet depositum lagt og leasingperiode er 12 mdr. Hvilket betyder, at vi konstant har sprit nye biler. 

Jeg er fan 

Anmeld Citér

18. august 2017

Jegkiggerpåfugle

SØS skriver:

Jeg ville KLART vælge leasing!

vi har været hvor I er med en halvgammel/halvdyr bil der KONSTANT koster i reperationer og det gider jeg bare ikke!

SÅ de sidste fire år har vi leaset vores to biler. Vi betaler pt. 5.700 kr/mdr for to spritnye mellemklasse biler. Dette er inklusiv forsikring og 24.000 km./årligt. Vi har intet depositum lagt og leasingperiode er 12 mdr. Hvilket betyder, at vi konstant har sprit nye biler. 

Jeg er fan 

Må man dog være så fræk at spørge hvor i har leaset biler igennem? For det lyder virkelig for godt til at være sandt !

vi har ikke mere behov end bybehov - og max en tur til grænsen 1-2 gange om året hvilket jo nærmest er ingenting - så rent km mæssigt kan det sagtens svare sig 

Anmeld Citér

19. august 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Jegkiggerpåfugle skriver:

Må man dog være så fræk at spørge hvor i har leaset biler igennem? For det lyder virkelig for godt til at være sandt !

vi har ikke mere behov end bybehov - og max en tur til grænsen 1-2 gange om året hvilket jo nærmest er ingenting - så rent km mæssigt kan det sagtens svare sig 

Det må du

vi leaser hos Gomore. Til bykørsel har de pt. Fx. En Skoda Citti Go til 2.500/mdr. Inkl. Forsikring og 24.000 km/årligt. Grøn ejerafgift er det eneste der kommer oveni og det er 310kr/halvårligt.

man indbetaler 2 x mdr. Ydelse ved leasingperiodens begyndelse og dem får man retur ved aflevering (med mindre der er skader naturligvis. - alm. "Slid" accepteres)

Vi har leaset to biler i tre perioder og har absolut ingen klager.

Anmeld Citér

19. august 2017

Mortilah

Jeg synes vi kører en del. Vores aftale er 30.000 i året og når vi derudover, er det ikke engang specielt meget vi skal betale extra. Jeg kan slet ik forestille mig at købe egen bil længere. Det er lækkert at have ny bil altid, ikke bekymre sig om service, reperationer osv. Vi booker alt fra forsikringer, dækskift, service, lånebil med ind i aftalen fra start. På den måde er vi sikre på at bilerne altid bare dur. For os er det rigtig rart at leasingaftalen løber 3 år, fordi vores behov ændrer sig og typen af bil ændrer sig. Vi startede med to mellemklassebiler med top udstyr som passede godt til bykørsel. Nu har vi brug for en stor "luksusklasse" bil med mere plads, til de lange ture. Om 6 år er et par unger flyttet hjemmefra og den store bil bliver nok overflødig. Så skal vi ikke stå med salg. 

Anmeld Citér

19. august 2017

Anonym

Nu spørg jeg sikkert dumt.  

Men hvad med slitage i bilen,  tænker når bilen skal afleveres tilbage.  Skal man ikke give noget der??.  

Ved da vores bil er et transportmiddel og ikke noget jeg gider pusse om hver 14 dag,  så det meste af børnehavens sand m.v lægger nok i min bil. 

Anmeld Citér

19. august 2017

Mortilah

Anonym skriver:

Nu spørg jeg sikkert dumt.  

Men hvad med slitage i bilen,  tænker når bilen skal afleveres tilbage.  Skal man ikke give noget der??.  

Ved da vores bil er et transportmiddel og ikke noget jeg gider pusse om hver 14 dag,  så det meste af børnehavens sand m.v lægger nok i min bil. 

Buler betaler vi for at få rettet løbende. Alm slidtage er ok. Vi har mange børn og vi spiser, har beskidte sko, og kører på stranden i bilen. Dog holder jeg den løbende ren og støvsuger minimum en gang i ugen. Men vi bruger den 100% som var det vore egen. 

Anmeld Citér

19. august 2017

Rockertand

Mortilah skriver:

Jeg synes vi kører en del. Vores aftale er 30.000 i året og når vi derudover, er det ikke engang specielt meget vi skal betale extra. Jeg kan slet ik forestille mig at købe egen bil længere. Det er lækkert at have ny bil altid, ikke bekymre sig om service, reperationer osv. Vi booker alt fra forsikringer, dækskift, service, lånebil med ind i aftalen fra start. På den måde er vi sikre på at bilerne altid bare dur. For os er det rigtig rart at leasingaftalen løber 3 år, fordi vores behov ændrer sig og typen af bil ændrer sig. Vi startede med to mellemklassebiler med top udstyr som passede godt til bykørsel. Nu har vi brug for en stor "luksusklasse" bil med mere plads, til de lange ture. Om 6 år er et par unger flyttet hjemmefra og den store bil bliver nok overflødig. Så skal vi ikke stå med salg. 

Nysgerrig - hvad får man i luksusklassen, altså mærker?

Vi har kigget på BMW-leasing, men hvis jeg skal smide 80.000-100.000 kontant på bordet, så kan jeg i princippet lige så godt købe, pengene er jo væk ved leasing og nye 100k skal smides 3 år senere for at få en ny bil, ved køb kan man jo sælge den gamle i købet.

Anmeld Citér

19. august 2017

Mortilah

Rockertand skriver:

Nysgerrig - hvad får man i luksusklassen, altså mærker?

Vi har kigget på BMW-leasing, men hvis jeg skal smide 80.000-100.000 kontant på bordet, så kan jeg i princippet lige så godt købe, pengene er jo væk ved leasing og nye 100k skal smides 3 år senere for at få en ny bil, ved køb kan man jo sælge den gamle i købet.

Vi er dårlige at sammenligne med fordi vi har 1. Firma i udlandet 2. Super kontakt direkte til Audi leasing og derfor en temmelig fordelagtig aftale. Vi har en Q7s (dvs. med masser af power og alt udstyr man kan få). Ingen udbetaling eller engangsydelse. 8000 kr/mdr. alt inkl. selvf. minus brændstof. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.