Efter flere år som både udekørende og på plejehjem skiftede jeg fag. Det er det bedste jeg nogensinde har gjort.
Jeg oplevede at uanset om jeg var ude eller inde, dagvagt eller aftenvagt skulle vi løbe stærkt. Ledelsen var ikke lydhøre. Vi druknede i tunge beboere som vi slet ikke var klædt på til at håndtere og som vi stod alene med pga personalemangel.
Presset på os gjorde at der blev mobning mellem os kolleger. I stedet for at bakke hinanden op, vendte vi frustrationerne over på hinanden , den dårlige stemning mærkede beboerne og så blev de også vanskeligere at arbejde med.
Til sidst magtede jeg ikke mere og sagde op. Jeg gik ikke til læge, men set i bakspejlet havde jeg nok stress og var gået helt ned med flaget hvis jeg var fortsat. Det så jeg bare ikke mens jeg stod midt i det. Der handlede dagene bare om at komme igennem.
I dag har jeg forladt faget og ikke set mig tilbage. Jeg har taget ny uddannelse og trives så godt. Måske pga skiftet, og måske fordi jeg har lovet mig selv aldrig at arbejde under de vilkår igen.
Pas godt på dig selv. Det er helt normalt når man er stresset at man ikke selv ser det og at man ikke magter at ændre det. Google stress og se om ikke det lyder bekendt.
Anmeld
Citér