HJÆLP til graviditet, hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

571 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. august 2017

JP5

Hej med jer ��

Helt kort prøver min kæreste og jeg at blive gravide, vi har været sammen 10 år, har brugt prævention de første par år, men ellers ikke.

Jeg har altid haft meget uregelmæssig cyklus od da jeg var yngre lidt meget under store ægløsningssmerter og menstruationssmerter.

For 4-5 år siden blev jeg henvist til special læge da hun mistænkte PCO, mine æggestokke blev scannet, men så vidst jeg kan se på journalen blev der ikke fundet noget mistænkeligt og der blev ikke foretaget yderligere da jeg på daværende tidspunkt ikke ønskede børn.

Det gør jeg nu og vi har prøvet seriøst over en periode på 4-5 mdr. Det skal dog nævnes at jeg som sagt ikke har brugt prævention i mange år og stadig aldrig er blevet gravid.

Jeg er urolig for om der kan være noget der gør det vanskeligt og at vi skal have hjælp, men hvornår er det okay at spørge om hjælp og hvor og hvordan??

tusinde tak på forhånd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2017

MiniMe2005

4-5 måneder er ingen tid. Det tager i gennemsnit raske par 6-8 måneder at blive gravide, og de fleste læger vil først se en, når man har prøvet et år.

Men når nu du har så uregelmæssig menstruation, kunne det måske være en idé at vende det med lægen igen. Hvor uregelmæssig er den?

Og så gælder det om at slappe af og nyde rejsen. Og så selvfølgelig have masser af sex. Gerne hver anden eller tredje dage hele cyklussen.

Noget andet er, at du kan prøve at teste for ægløsning. Jeg er ikke selv fan, da jeg synes, der kommer for meget fokus på det rette tidpunkt, men når din mens er uregelmæssig, kunne det måske være smart.

Anmeld Citér

18. august 2017

Rockertand

JP5 skriver:

Hej med jer ��

Helt kort prøver min kæreste og jeg at blive gravide, vi har været sammen 10 år, har brugt prævention de første par år, men ellers ikke.

Jeg har altid haft meget uregelmæssig cyklus od da jeg var yngre lidt meget under store ægløsningssmerter og menstruationssmerter.

For 4-5 år siden blev jeg henvist til special læge da hun mistænkte PCO, mine æggestokke blev scannet, men så vidst jeg kan se på journalen blev der ikke fundet noget mistænkeligt og der blev ikke foretaget yderligere da jeg på daværende tidspunkt ikke ønskede børn.

Det gør jeg nu og vi har prøvet seriøst over en periode på 4-5 mdr. Det skal dog nævnes at jeg som sagt ikke har brugt prævention i mange år og stadig aldrig er blevet gravid.

Jeg er urolig for om der kan være noget der gør det vanskeligt og at vi skal have hjælp, men hvornår er det okay at spørge om hjælp og hvor og hvordan??

tusinde tak på forhånd 

Vend den med din læge, der er flere ting, der taler for, at I ikke skal vente 1 år 

Anmeld Citér

18. august 2017

JP5

Tak for jeres svar

Jeg tror jeg prøver at vende den med lægen, som sagt har vi ikke været opsatte på det, men jeg har haft regelmæssig sex uden beskyttelse mange år uden der er sket noget, måske har vi ikke ramt det rigtige tidspunkt måske er der noget der ikke er som det skal være..

Min cyklus sidste måned var på over 50 dage og andre måneder er den på lidt over 30.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.