Må man arbejde som massør uden uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.403 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. august 2017

Anonym trådstarter

Min mand og jeg sad lige og snakkede om en af hans veninder der har selvstændig klink hvor hun arbejder som massør. Hun har ikke massør uddannelse men en del kurser hun har betalt for. 

Min mand mener det er fuldt lovligt. Men jeg ved det faktisk ikke, må man arbejde og udfører massage uden at have massør uddannelsen? Tænker der er en grund til den uddannelse findes? 

Man må jo heller ikke arbejde som f.eks sygeplejerske uden en uddannelse, pga risikoen osv. (meget fornuftigt jo 

Er der nogle her der ved noget om dette? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2017

Anonym trådstarter

Slet ingen?

Anmeld Citér

17. august 2017

Tommelise

Jeg prøvede at google det, og det ser ikke ud til, at massør er en beskyttet titel, men den artikel, jeg fandt frem til, var fra 2011, så ved ikke, om det er ændret.

Psykoterapeut er f.eks. heller ikke en beskyttet titel. Man kan tage et kursus, og så kalde sig psykoterapeut. Derimod kan man ikke bare kalde sig psykolog uden at have taget den "rigtige" uddannelse.

Anmeld Citér

17. august 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Min mand og jeg sad lige og snakkede om en af hans veninder der har selvstændig klink hvor hun arbejder som massør. Hun har ikke massør uddannelse men en del kurser hun har betalt for. 

Min mand mener det er fuldt lovligt. Men jeg ved det faktisk ikke, må man arbejde og udfører massage uden at have massør uddannelsen? Tænker der er en grund til den uddannelse findes? 

Man må jo heller ikke arbejde som f.eks sygeplejerske uden en uddannelse, pga risikoen osv. (meget fornuftigt jo 

Er der nogle her der ved noget om dette? 

Det er jeg ret sikker på at hun gerne må, hun må nok ikke kalde sig for en uddannet massør, men ellers tror jeg ikke at der er nogle problemer. Personligt kender jeg flere der giver massage, selvom de ikke har en uddannelse. Du må jo også gerne købe eller åbne et maler firma eller en frisør salon, selvom du ikke har en uddannelse inden for faget, bare du på en eller anden måde gør folk opmærksomme på det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.