Jeg ved ikke om det hjælper noget men vores piger på 7 og 8 går begge til spejder og svømning.
Svømning har vi valgt, og de får ikke lov til at stoppe før de har taget 1000 meter mærket. Både min mand og jeg prioriterer at de kan svømme ordentligt og føler sig sikre i vandet meget højt. Og her vil jeg så også lige sige at pigernes svømmehold er et rigtigt hold i en svømmeklub, hvor de bliver undervist bl.a. af livreddere, så jeg kunne ikke forestille mig at en ulykke som den i Rødby kunne ske her. Tværtimod giver det mig en masse tryghed at vide at vores unger kan svømme og begå sig i vandet, når de er afsted med fx SFO'en.
Spejder har de begge selv valgt, og vores ældste på 8 har lige været alene på Spejdernes Lejr i Sønderborg i 8 dage, og hun kom hjem træt, møgbeskidt, lykkelig og ½ meter højere end hun tog afsted.
Her ligger mikrospejder i øvrigt også fra 18-19.30, og det har ikke været et problem selv da de var 6.
Herhjemme står ridning, guitar og springgymnastik i øvrigt på ønskesedlen, men de får ikke lov til at gå til mere end 2 ting om ugen, så kan vores hverdag ikke hænge sammen, og de får ikke lavet lektier.
Anmeld
Citér