Sport og aktivitet inspiration søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

648 visninger
5 svar
5 synes godt om
16. august 2017

Tystys14

Hej alle sammen.  Ville lige hører hvad jeres børn på 6-7 år går til af sport og aktivitet ? 

Vores den store har gået til dans siden hun var 2 år og ni måneder, men nu vil hun gerne prøve noget andet, men mangler simpelthen inspiration. 

Vores mindste er lige startet til ridning, (har hun ville siden hun kunne sige ordet hest). Den store prøvede en gang og har ikke lyst til denne sport. 

Hun nævnte svømning, men må indrømme jeg et bekymret (tænker på ham der druknede i Rødby under svømmetimen, samt der lige en en fra datterens skole der også er druknet på samme måde). Så angsten er lidt for tæt på med den sport. Så vil jeg heller lærer hende at svømme selv først.

Har forslået hende fodbold eller håndbold, men dette gider hun ikke. 

Sååå... inspiration søges  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2017

Lenchick

Det hjælper nok ikke meget, men min pige på 6 går til dans og fodbold. Om vinteren når der ikke er fodbold, er vi i svømmehal 2 gange om ugen. 

Hun vil også gerne gå til spejder, men i vores by er det fra kl 18-19.30, hvilket er udelukket for en 6-årig. 

Vi er nemlig i gang med at læse senest kl 19.00 og hun sover kort tid efter. 

Anmeld Citér

16. august 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Pigerne i min søns klasse går til spejder, gymnastik og kick boksning har jeg hørt.. min søn spillet fodbold i sommerperioden og går til springgymnastik om vinteren .., kender også nogen det går påmusokskole eller går til regning/billedkunst eller måske noget med at sy

Anmeld Citér

16. august 2017

Tulle28

Min ældste på 7 går til svømning og springgymnastik. Vi har også overvejet atletik. Veninderne går til håndbold og fodbold. 

Anmeld Citér

16. august 2017

FrkLarsen

Tystys14 skriver:

Hej alle sammen.  Ville lige hører hvad jeres børn på 6-7 år går til af sport og aktivitet ? 

Vores den store har gået til dans siden hun var 2 år og ni måneder, men nu vil hun gerne prøve noget andet, men mangler simpelthen inspiration. 

Vores mindste er lige startet til ridning, (har hun ville siden hun kunne sige ordet hest). Den store prøvede en gang og har ikke lyst til denne sport. 

Hun nævnte svømning, men må indrømme jeg et bekymret (tænker på ham der druknede i Rødby under svømmetimen, samt der lige en en fra datterens skole der også er druknet på samme måde). Så angsten er lidt for tæt på med den sport. Så vil jeg heller lærer hende at svømme selv først.

Har forslået hende fodbold eller håndbold, men dette gider hun ikke. 

Sååå... inspiration søges  

Vores den store på 7 går til gymnastik, og hun elsker det 

Anmeld Citér

16. august 2017

Skouboe

Jeg ved ikke om det hjælper noget men vores piger på 7 og 8 går begge til spejder og svømning.

Svømning har vi valgt, og de får ikke lov til at stoppe før de har taget 1000 meter mærket. Både min mand og jeg prioriterer at de kan svømme ordentligt og føler sig sikre i vandet meget højt. Og her vil jeg så også lige sige at pigernes svømmehold er et rigtigt hold i en svømmeklub, hvor de bliver undervist bl.a. af livreddere, så jeg kunne ikke forestille mig at en ulykke som den i Rødby kunne ske her. Tværtimod giver det mig en masse tryghed at vide at vores unger kan svømme og begå sig i vandet, når de er afsted med fx SFO'en.

Spejder har de begge selv valgt, og vores ældste på 8 har lige været alene på Spejdernes Lejr i Sønderborg i 8 dage, og hun kom hjem træt, møgbeskidt, lykkelig og ½ meter højere end hun tog afsted.

Her ligger mikrospejder i øvrigt også fra 18-19.30, og det har ikke været et problem selv da de var 6.

Herhjemme står ridning, guitar og springgymnastik i øvrigt på ønskesedlen, men de får ikke lov til at gå til mere end 2 ting om ugen, så kan vores hverdag ikke hænge sammen, og de får ikke lavet lektier.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.