Positiv test og så negativ test?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.067 visninger
11 svar
12 synes godt om
16. august 2017

Morell1986

Hej alle 

mandag og tirsdag testede jeg svagt positivt, med nogle tests fra helsebixen.dk 

i dag testede jeg igen, hvor testen var negativ (testen er købt i Føtex)

jeg har testet tidligt, fordi jeg fik mistanke om at jeg var gravid, da jeg 24/7 har halsbrand 

hvilken en skal jeg stole på? 

Hvad tænker i? 

Vi har prøvet i 13 måneder og håber så meget på positiv 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2017

Anonymor

Morell1986 skriver:

Hej alle 

jeg har testet tidligt, fordi jeg fik mistanke om at jeg var gravid, da jeg 24/7 har halsbrand 

Hvad tænker i? 

Hvor tidligt testede du med den første, og hvor langt er du henne på den anden hvis du er gravid? 

Anmeld Citér

16. august 2017

Iby1210

Morell1986 skriver:

Hej alle 

Hvad tænker i? 

Altså jeg vil sige jeg godt kan ane en lille streg på den fra Føtex.  Måske skal du en tur til lægen og få taget blodprøver? 

Anmeld Citér

16. august 2017

Thilde86

Hvis du har testet meget tidligt, så vent et par dage og test igen. Mine tests udviklede sig voldsomt hurtigt fra dag til dag, så der var ingen tvivl om at jeg var gravid.

Det kan nemt være du har opfanget en bio, sådan at du ikke er gravid længere. Over 50 procent af alle graviditeter ender i en bio, mange når bare ikke at opfange den på en test, fordi de ikke tester tidligt nok til at opfange den, og det er det der er "farligt" ved at teste tidligt.

Men prøv at teste på ny om et par dage med en test ligesom den sidste, og så se om den bliver positiv/mere positiv. Hvis ikke, så har du højst sandsynligt opfanget en bio.

Anmeld Citér

16. august 2017

Rockertand

Iby1210 skriver:

Altså jeg vil sige jeg godt kan ane en lille streg på den fra Føtex.  Måske skal du en tur til lægen og få taget blodprøver? 

Hvorfor blodprøver?

Anmeld Citér

16. august 2017

ErDetSnartNU

Rockertand skriver:

Hvorfor blodprøver?

Fordi samfundet er så skidehamrende rigt at vi sagtens kan bruge penge på at teste hcg på kvinder, der ikke kan vente en uge ekstra på enten mens eller en ufravigeligt tydelig test  

TS, giv det et par dage ekstra - når du bruger forskellige tests kan de være mere eller mindre følsomme end de andre, og hvis du i forvejen tester tidligt er sit hcg-niveau måske ikke højt nok til at begge tests reagerer på det. Ellerd har du måske fanget en bio, og selvom det ville være rigtig surt, kan det alligevel være en form for trøst at vide, at du trods alt kan blive gravid  

Jeg håber det bedste for dig!

Anmeld Citér

16. august 2017

Iby1210

Rockertand skriver:

Hvorfor blodprøver?

For at få taget hcg blodprøver  

Anmeld Citér

16. august 2017

Rockertand

Iby1210 skriver:

For at få taget hcg blodprøver  

Hvorfor skulle de tages - på hvilken indikation?

Anmeld Citér

16. august 2017

Iby1210

Rockertand skriver:

Hvorfor skulle de tages - på hvilken indikation?

For at få en afklaring på om det er en bio eller ej! For at få noget fred i kroppen ved at gøre lægen ad. Flere spørgsmål ? 

Anmeld Citér

16. august 2017

Rockertand

Iby1210 skriver:

For at få en afklaring på om det er en bio eller ej! For at få noget fred i kroppen ved at gøre lægen ad. Flere spørgsmål ? 

Ja, det har jeg, tak fordi du spørger.

Man tager blodprøver for at afgøre, om der er en sygelig tilstand i kroppen, der giver grundlag for behandling. Det betyder i praksis, at man skal formode, at det er behandlingskrævende, og at der dermed er en konsekvens af blodprøven.

Spørgsmålet er så:  hvorfor skal hun have taget blodprøver?? Hvad tænker du, at konsekvensen skal være, hvis de to blodprøver viser faldende HCG?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.