Er mit barn hørehæmmet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

374 visninger
8 svar
8 synes godt om
15. august 2017

Anonym trådstarter

Min søn er 3,5 mdr. Han er en glad dreng i trivsel. Han er nem at få til at smile og pludrer da også. Jeg har haft på fornemmelsen at han er døv eller hørehæmmet. Han reagerer hvis jeg klapper højt, men han vender sig ikke efter lyde overhovedet. Vi kan kalde på ham og han ligger bare og stirrer ud i luften. 

Da han fik lavet hørescreening efter fødslen gik den igennem, men først i 4-5 forsøg.

Er simpelthen så bange, ked af det og frustreret. Har bestilt en tid hos lægen, men kunne først få en tid på næste onsdag og jeg er bare ved at gå helt til

Hvad tænker I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Min søn er 3,5 mdr. Han er en glad dreng i trivsel. Han er nem at få til at smile og pludrer da også. Jeg har haft på fornemmelsen at han er døv eller hørehæmmet. Han reagerer hvis jeg klapper højt, men han vender sig ikke efter lyde overhovedet. Vi kan kalde på ham og han ligger bare og stirrer ud i luften. 

Da han fik lavet hørescreening efter fødslen gik den igennem, men først i 4-5 forsøg.

Er simpelthen så bange, ked af det og frustreret. Har bestilt en tid hos lægen, men kunne først få en tid på næste onsdag og jeg er bare ved at gå helt til

Hvad tænker I?

Altså ret beset er det jo faktisk først når barnet er 9 mdr at sundhedsplejersken laver Boel-testen hvor barnet skal vende sig efter lyde. Så synes måske det er lige tidligt nok at gå i panik over, at dit barn ikke vender sig efter lyden. Især med de andre ting du beskriver. 

Anmeld Citér

15. august 2017

MorTilN

Anonym skriver:

Hvad tænker I?

Så længe han reagerer på lyde, vil jeg ikke være nervøs når han ikke er ældre 

Anmeld Citér

15. august 2017

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Altså ret beset er det jo faktisk først når barnet er 9 mdr at sundhedsplejersken laver Boel-testen hvor barnet skal vende sig efter lyde. Så synes måske det er lige tidligt nok at gå i panik over, at dit barn ikke vender sig efter lyden. Især med de andre ting du beskriver. 

Er det rigtigt!? Skal børn ikke vende sig efter moderens stemme, når de er 3,5 mdr. Oplever god kontakt, når han kigger på mig, men frygter at han kun reagerer på mimikken.

Anmeld Citér

15. august 2017

Anonym trådstarter

MorTilN skriver:

Så længe han reagerer på lyde, vil jeg ikke være nervøs når han ikke er ældre 

Han reagerer når jeg klapper hårdt og sådan, men ikke hvis jeg bare kalder på ham.

Anmeld Citér

15. august 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Anonym skriver:

Han reagerer når jeg klapper hårdt og sådan, men ikke hvis jeg bare kalder på ham.

Han ved jo ikke rigtig, at det er ham du kalder på. Tror det er for tidligt at forvente han differentierer mellem dit kald på ham og andet snak og samtaler. Er ret sikker på min datter i den alder reagerede på mere eller mindre tilfældige lyde fra os, især hvis der var andet interessant at kigge på. Håber det viser sig der ikke er noget galt.

Anmeld Citér

15. august 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Er det rigtigt!? Skal børn ikke vende sig efter moderens stemme, når de er 3,5 mdr. Oplever god kontakt, når han kigger på mig, men frygter at han kun reagerer på mimikken.

Nej nej nej, slet ikke! Så længe du ser han reagerer på høje lyde og du har god kontakt, så spekulér du ikke over det. Som sagt. SP tester først for det ved 9 mdr.

Anmeld Citér

15. august 2017

Thea14

Træk vejret og tag det roligt. En baby på 3 måneder skal ikke reagerer på lyde endnu og de er heller ikke bevidst om deres eget navn. Som allerede nævnt bliver der lavet tests når barnet er ca. 9 måneder og langt mere udviklet. Og her er det stadig ikke navnet de skal reagerer på.

Selv hvis der er noget galt med hørelsen, så gør man ikke noget ved det så tidligt, da de simpelthen er for små til at skulle igennem alt muligt.

Anmeld Citér

15. august 2017

MorTilN

Anonym skriver:

Som en anden skriver så ved han endnu ikke at du kalder på ham endnu og som du selv skriver så har han god kontakt når det er og reagere på lyde. Så det lyder ikke som om han ikke hører, der bare andre ting der fanger hans opmærksomhed  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.