Gode råd/erfaring ift ''mildeste'' vej til beh.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.068 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. august 2017

LoveBaby

Hej med jer,

Vi har netop været til samtale hos egen læge som har henvist os til at få taget blodprøver og sædanalyse (i det offentlige) i den kommende uge. Samtidig opfordrede hun os til at tage kontakt til en privat gynækolog grundet den kortere ventetid. Jeg ringede derfor til CFC som sagde at eftersom vi får lavet test inden, så tilbød de først og fremmest bare en samtale (om 6 uger). Jeg går ud fra at de egentlig også skal lave en underlivsundersøgelse på mig? Sekretæren virkede ikke super serviceminded...

Jeg ved at der er rigtig lang ventetid i det offentlige, men er det muligt allerede nu at få en henvisning til det offentlige eller skal man vente til den samtale førend at vi kan blive sendt videre? Det kunne bare være rart at ''spare'' den ekstra ventetid. Hvad er jeres erfaringer, og hvordan kommer man ''nemmest'' igennem systemet?

Skyd endelig løs med guldkorn eller råd! :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2017

nanan78

Profilbillede for nanan78
LoveBaby skriver:

Hej med jer,

Vi har netop været til samtale hos egen læge som har henvist os til at få taget blodprøver og sædanalyse (i det offentlige) i den kommende uge. Samtidig opfordrede hun os til at tage kontakt til en privat gynækolog grundet den kortere ventetid. Jeg ringede derfor til CFC som sagde at eftersom vi får lavet test inden, så tilbød de først og fremmest bare en samtale (om 6 uger). Jeg går ud fra at de egentlig også skal lave en underlivsundersøgelse på mig? Sekretæren virkede ikke super serviceminded...

Jeg ved at der er rigtig lang ventetid i det offentlige, men er det muligt allerede nu at få en henvisning til det offentlige eller skal man vente til den samtale førend at vi kan blive sendt videre? Det kunne bare være rart at ''spare'' den ekstra ventetid. Hvad er jeres erfaringer, og hvordan kommer man ''nemmest'' igennem systemet?

Din egen læge kan henvise dig til en offentlig behandling efter basal udredning dvs sædprøver, som ofte skal gøres to gange og blodprøver og æggeleder undersøgelse for kvinden. Samtalen på privatklinikken har ikke noget med det offentlige at gøre. Hvis de ønsker yderligere undersøgelser bestiller de dem. Du kan på CFC få foretaget inseminering gratis med henvisning, men ivf vil være på egen regning.

Anmeld Citér

2. september 2017

sol_og_sommer_<3

LoveBaby skriver:

Hej med jer,

Vi skulle igennem det offentlige, og vi sagde ja tak til at stå på afbudslisten. Vi kom ind 5 måneder før på et afbud. 

Men det er ikke sikkert at det gør en forskel, for det kan tage laaaaang tid selv når man er i behandling, desværre måske mange år før det lykkes.

derfor er det måske bedre at bruge ventetiden på at forberede kroppen, lev så sundt som man kan, for behandlingen gør ingen forskel hvis man ikke gør nok mht mad, motion osv. Så kan det være det lykkes hurtigere når du kommer ind ��

Anmeld Citér

2. september 2017

KissMeKissMeKissMe

Mit bedste råd til alle (der har muligheden) er: betal selv og gå direkte i det private. Det endte vi med efter 1,5 år i det offentlige som primært bestod af ventetid. Ikke kun ventetid på at komme til, men også fordi meget af behandlingen bestod af "lige at vente og se" 

Derefter havde vi 6 mdr med 6 forsøg i det private (3 iui og 3 icsi) og så lykkedes det. Det var simpelthen fantastisk, da der endelig begyndte at ske noget og ethvert svar ikke bare var "at se tiden an". Det havde sparet mig for mange tårer og en mild depression, hvis vi var gået direkte. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.