Flytning - gode råd søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

303 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. august 2017

Anonym trådstarter

Hej forældre herinde

jeg har boet hos min mor siden jeg testede positivt på graviditetstest. Dvs min dreng har ligeledes boet hos mormor altid. Vi står nu og skal flytte i morgen da vi langt om længe har fået vores egen lejlighed. 

Han er kun 2 år så forudser en lidt svær tid vi går i møde da han er meget mormors dreng. Den første han spørger efter om morgenen er mormor og også den første han spørger efter når han hentes i institution. 

Nogle gode råd til hvordan jeg gør flytningen så nem og nænsom mod ham som muligt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej forældre herinde

jeg har boet hos min mor siden jeg testede positivt på graviditetstest. Dvs min dreng har ligeledes boet hos mormor altid. Vi står nu og skal flytte i morgen da vi langt om længe har fået vores egen lejlighed. 

Han er kun 2 år så forudser en lidt svær tid vi går i møde da han er meget mormors dreng. Den første han spørger efter om morgenen er mormor og også den første han spørger efter når han hentes i institution. 

Nogle gode råd til hvordan jeg gør flytningen så nem og nænsom mod ham som muligt?

min datter er 3½ og vi er lige flyttet fra min svigermor hvor vi har boet siden en måned før hun blev født. Hun er også en Bedstes pige.

vi flyttede 10 dage efter at vi fik lejligheden, og vi brugte meget tid på stille og roligt at pakke ned samtidig med at vi prøvede at forklare hende at nu skulle vi bo sammen med far (han har pendlet i et år) og så skulle Bedste blive og passe på olderne.

Jeg var også bekymret for hvordan hun ville tage det, men nu har vi boet for os selv i tre uger, og hun har taget det rigtig pænt.

Anmeld Citér

15. august 2017

Lisette W

Anonym skriver:

Hej forældre herinde

Jeg har ingen erfaring på området men jeg tænker det kunne være en god idé med hybbige aftaler med din mor i starten. SÅ når han spørg efter mormor kan du fortælle at mormor komme på besøg i eftermiddag eller i morgen skal vi besøge mormor. Jeg forstiller mig at det er vigtigt for ham at få vished for at mormor stadig er en stor del af hans liv selv om han ikke længer bor sammen med hende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.