Jeg aner ikke hvor jeg står

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. august 2017

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg i næsten 3 mdr. Ikke har haft menstruation.

Jeg har de sidste sidste 5 dage fået svagt positive graviditettests. De bliver tydeligere for hver gang men slet ikke i nærheden af at jeg ikke er i tvivl om hvor vidt jeg er gravid.

Mine symptomer er 

-Hyppig tissetrang, som i virkelig hyppig 

-Øget tørst og KUN efter vand!

-Kvalme og dårlig mave 

-Brun udflåd men kun sådan lidt klumpet og kun på papir.

-Brysterne føles og synes større (mandens mening) 

Det har stået op i lidt over halvanden uge nu.

Vi har prøvet at blive gravide i 3 1/2 år nu så jeg har taget ret mange test og dem der har været tydelige som nu har endt i bio efter 3 dage. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal tænke og tro.

Skal jeg ringe til lægen eller vil det være for forhastet (synes i forvejen jeg kommer der for tit pga. en sygdom/tilstand) og måske er der slet ikke noget at gøre endnu.... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2017

MWMC

Kære dig

Jeg kan mærke din uro og rastløshed igennem dine ord, og det er virkelig forståeligt hvordan du har det! Så jeg blev nødt til at skrive til dig.

Jeg ved ikke om I er tilknyttet en fertilitetsklinik - det går jeg ikke ud fra, i forhold til det du beskriver. Mit råd er, at du skal ringe til din læge i morgen og bede om at få taget en blodprøve (hcg) som kan fortælle om din graviditet bliver til noget eller ej. Længere er den ikke. Og så skal du ikke tænke over at være til besvær :-) 

God aften og rigtig meget held og lykke

KH

M

Anmeld Citér

15. august 2017

Anonym trådstarter

MWMC skriver:

Kære dig

Jeg kan mærke din uro og rastløshed igennem dine ord, og det er virkelig forståeligt hvordan du har det! Så jeg blev nødt til at skrive til dig.

Jeg ved ikke om I er tilknyttet en fertilitetsklinik - det går jeg ikke ud fra, i forhold til det du beskriver. Mit råd er, at du skal ringe til din læge i morgen og bede om at få taget en blodprøve (hcg) som kan fortælle om din graviditet bliver til noget eller ej. Længere er den ikke. Og så skal du ikke tænke over at være til besvær :-) 

God aften og rigtig meget held og lykke

KH

M

Tak for dit svar.

Vi er på en måde tilknyttet. Det er derfor jeg går til læge så meget. Det er en masse der skal på plads med min krop inden vi kan komme videre. 

Jeg er bare så bange for min læge siger det ikke er nødvendigt  ååh gud jeg må være tage mig sammen. Jeg hader alt det læge halløj. 

Men igen tak for dit svar 

Anmeld Citér

15. august 2017

MiniMe2005

En streg er en streg, så kan du lave en positiv graviditetstest, er du gravid. Om det er en levedygtig graviditet, er svært for os at sige.

Jeg synes klart, at du skal ringe til lægen og forklare situationen. Især fordi du kan være længere henne, end du tror, hvis du ikke har haft menstruation i tre måneder. På et tidspunkt når hcg-niveauet et punkt, hvor det er så højt, at det ikke kan fanges på en test, og den vil derfor se meget svag eller negativ ud. Du kan eventuelt prøve at fortynde urinen med vand og se, om det gør testen mere positiv. Er det tilfældet, er du med stor sandsynlighed længere henne end forventet.

Et andet scenarie er, at du ikke er ret langt henne. I og med at du ikke har haft menstruation i tre måneder, kan det være svært at vide, hvor langt du er henne (med mindre du tester for ægløsning?). Hvis du for eksempel kun er 3+x, så giver det god mening med så svage tests.

Men jeg synes klart, at du skal ringe til lægen. Enten for at få lavet blodprøve eller måske forhøre dig om muligheden for en terminsscanning, når nu du ikke ved, hvor langt du er henne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.