Efter en hæslig tur med stress, som overmandede mig lige før sommerferien, føler jeg mig klar til at begynde på job og startede så småt i sidste uge. Jeg har ikke været officielt sygemeldt, da jeg har haft lang ferie og er kommet mig, håber jeg, i løbet af den. Erstatningsferie har ikke haft min interesse, selv om jeg er beretttiget - det er de strukturløse feriedage, der hen ad vejen har pint mig mest, så jeg ser frem til hverdag.
Jeg lagde kortene på bordet over for mine ledere i sidste uge og mødte opbakning, omsorg og udtrykt forsikring for, at jeg bare skulle sige til, hvis jeg fik brug for hjælp. Jeg har ligeledes været åben over for mine kolleger - herunder fortalt, at jeg havde talt med lederne. Alligevel hører jeg fra en kollega, at en anden kollega har været omkring ledelsen og udtrykt sin bekymring for mig - selv om hun vidste, jeg havde talt fint med dem.
Jeg ved, hun har gjort det i den bedste mening, men det irriterer mig alligevel, at hun ikke lader mig om at stå for kommunikationen med ledelsen - om mig. Hun er ofte en lidt emsig og intimiderende type, som afgjort også gerne vil fremstå som den gode, omsorgsfulde kollega. Måske er hendes motiv ikke KUN at passe på mig ... Er det forsttåeligt, hvis jeg har brug for at sige til hende, at det ikke var ok i mine øjne, at hun "i smug" gik til ledelsen for at tale om mig, selv om hun vidste, jeg havde talt med dem? Eller skal jeg lade det fare og holde mig til, at hun ikke ville mig noget ondt? Jeg føler mig lidt omklamret af hende og en smule umyndiggjort - jeg gik jo netop ikke stille med dørene, men var åben og ærlig over for ledelsen, så hvorfor "hjælpe" mig ved at gentage for dem, at jeg ikke har været på toppen?
Anmeld
Citér