Ualmindelig lang svartid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.037 visninger
15 svar
6 synes godt om
11. august 2017

Anonym trådstarter

Hej, er der nogen der ved, hvad man kan gøre? 

Min kæreste har en aneurisme i hjernen, som følges med en årlig scanning. Indtil nu er den så lille og ubetydelig, at der ikke er grund til at operere, han skal bare scannes årligt for at se om den vokser. 

Lige i starten af juni var han til årlig scanning. Mundtligt og i brev fik han besked på, at svaret ville komme senest to uger efter. Nu er der gået tæt på 2.5 måned, og han har stadig ikke fået svar. Første gang vi ringede og rykkede sagde sekretæren, at lægen havde lavet et diktat de lige skulle skrive ud, de ville ske hurtigst. 

Anden gang vi ringede stod lægen lige ved siden af og sekretæren spurgte ham irriteret hvorfor han ikke havde fået sendt det svar endnu, og han lovede at gøre det. Det er så over en måned siden. 3. Gang vi ringede lovede de at rykke for svar igen. Da vi ringede i dag sagde de, at de godt kunne se der var rykket for det, og der hang en note på opslagstavlen om det. Og at de ville rykke lægen for det igen, da der ikke ligger noget diktat (hvilket de sagde der gjorde første gang vi ringede). 

Kan vi gøre noget, hvis der bliver ved med ikke at ske noget? Vi står jo her og har ventet i nu 2.5 måned på at få at vide, om min kæreste skal opereres i hjernen eller ej. Vi går da STÆRKT ud fra at sagen er blevet henlagt nederst i bunken, fordi der ikke skal ske noget, men vi kan jo ikke være sikre. 

Hvad gør man? Det er simpelthen ikke i orden  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Hej, er der nogen der ved, hvad man kan gøre? 

Min kæreste har en aneurisme i hjernen, som følges med en årlig scanning. Indtil nu er den så lille og ubetydelig, at der ikke er grund til at operere, han skal bare scannes årligt for at se om den vokser. 

Lige i starten af juni var han til årlig scanning. Mundtligt og i brev fik han besked på, at svaret ville komme senest to uger efter. Nu er der gået tæt på 2.5 måned, og han har stadig ikke fået svar. Første gang vi ringede og rykkede sagde sekretæren, at lægen havde lavet et diktat de lige skulle skrive ud, de ville ske hurtigst. 

Anden gang vi ringede stod lægen lige ved siden af og sekretæren spurgte ham irriteret hvorfor han ikke havde fået sendt det svar endnu, og han lovede at gøre det. Det er så over en måned siden. 3. Gang vi ringede lovede de at rykke for svar igen. Da vi ringede i dag sagde de, at de godt kunne se der var rykket for det, og der hang en note på opslagstavlen om det. Og at de ville rykke lægen for det igen, da der ikke ligger noget diktat (hvilket de sagde der gjorde første gang vi ringede). 

Kan vi gøre noget, hvis der bliver ved med ikke at ske noget? Vi står jo her og har ventet i nu 2.5 måned på at få at vide, om min kæreste skal opereres i hjernen eller ej. Vi går da STÆRKT ud fra at sagen er blevet henlagt nederst i bunken, fordi der ikke skal ske noget, men vi kan jo ikke være sikre. 

Hvad gør man? Det er simpelthen ikke i orden  

Tager kontakt til patientvejlederen.

Anmeld Citér

11. august 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Tager kontakt til patientvejlederen.

Det må vi lige prøve. De får lige til mandag, da vi har rykket igen i dag.. 

Anmeld Citér

11. august 2017

Mortilah

Anonym skriver:

Det må vi lige prøve. De får lige til mandag, da vi har rykket igen i dag.. 

Jeg ville ikke vente til mandag. Det er vigtigt og de har haft alle chancer for at rette op på fejlen. Derudover ville min tillid til stedet være væk efter sådan noget sjusk. Jeg bor (heldigvis) ikke i DK men jeg havde bestemt ikke haft tålmodighed med klinikken/lægen/stedet i dette tilfælde, og jeg havde skiftet. 

Anmeld Citér

11. august 2017

Anonym trådstarter

Mortilah skriver:

Jeg ville ikke vente til mandag. Det er vigtigt og de har haft alle chancer for at rette op på fejlen. Derudover ville min tillid til stedet være væk efter sådan noget sjusk. Jeg bor (heldigvis) ikke i DK men jeg havde bestemt ikke haft tålmodighed med klinikken/lægen/stedet i dette tilfælde, og jeg havde skiftet. 

Det er Randers regions hospital, så ved ikke lige hvad vi ellers skulle.. Som jeg forstår det er det den enkelte læge der har sagen, som er problemet 

Anmeld Citér

11. august 2017

Mortilah

Anonym skriver:

Det er Randers regions hospital, så ved ikke lige hvad vi ellers skulle.. Som jeg forstår det er det den enkelte læge der har sagen, som er problemet 

Ah okay.. så kan jeg godt se det ikke lige er så let..

Anmeld Citér

11. august 2017

Skouboe

Kontakt patientkontoret i region Midt. De er rigtigt gode til at skære igennem.

http://www.rm.dk/sundhed/behandling/patientkontoret/kontakt-patientkontoret/ 

Anmeld Citér

11. august 2017

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Kontakt patientkontoret i region Midt. De er rigtigt gode til at skære igennem.

http://www.rm.dk/sundhed/behandling/patientkontoret/kontakt-patientkontoret/ 

Tak, vi ringer på mandag 

Anmeld Citér

11. august 2017

Abracadabra

Mortilah skriver:

Så den læge, der er på vagt i aften, skal undlade at kigge på røntgenbilleder af akutte skader, mens han/hun ser på 2,5 måned gamle billeder uden akut betydning? Det kommer ikke til at ske - på nogen mulig måde.

Jeg kan sagtens forstå den store frustration, men det skal adresseres til den ansvarlige læge - ikke til kollegerne, afdelingen eller hospitalet. Og et hospitalsskift får jo ikke løst problemet? Det udskyder svaret i flere måneder.

Anmeld Citér

11. august 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Så den læge, der er på vagt i aften, skal undlade at kigge på røntgenbilleder af akutte skader, mens han/hun ser på 2,5 måned gamle billeder uden akut betydning? Det kommer ikke til at ske - på nogen mulig måde.

Jeg kan sagtens forstå den store frustration, men det skal adresseres til den ansvarlige læge - ikke til kollegerne, afdelingen eller hospitalet. Og et hospitalsskift får jo ikke løst problemet? Det udskyder svaret i flere måneder.

Vi er enige i det du skriver. Det er også derfor vi ikke har skældt ud på sekretariatet eller noget, for de kan jo ikke gøre for, at den pågældende læge er sløv i optrækket. Vi er fint tilfredse med at være tilknyttet neurologisk ambulatorium, bare utilfredse med den læge ikke får det gjort, selvom han igen og igen har fået det at vide. 

Hvis nu de viser sig han skal opereres er det rimeligt alvorligt han ikke har reageret endnu. Vi satser på han ikke har gjort noget fordi der ikke skal opereres. Men det er fandme en hård uvished.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.