Anonym skriver:
Hej.
Sagen er den at min kæreste ( og far til mine 2 børn) har haft problemer med hidsigheden. Her på det sidste er det blevet værre og vi har skændes meget. Han indså at den var gal og søgte proffesionel hjælp. Han fik anbefalet dialog mod vold ( han er ikke voldelig men de hjælper også mod hidsighed fik vi afvide) han opsøgte dem og han kom til en samtale.
Da han jo ikke er voldelig kunne de nu ikke hjælp ham alligevel. MEN fordi han beskrev at vi havde været meget uvenner og det havde været trykket stemning hjemme fik han afvide at hun ville lave en underretning. 
Vi er mildest talt i chok. En underretning fra et sted der hedder dialog mod vold hvor i der står at de ikke kan hjælpe.. føler bare mit barn er på vej til anbringelse 
jeg led for 4 år siden af en mindre fødselsdepression med mit første barn hvor jeg de første 3 måneder ikke følte kærlighed for mit barn. Ved barn nr 2 var der intet og jeg har intet haft siden. Men kan de bruge det i mod mig? 
Mange spørgsmål og frygte lige nu. De fleste spørgsmål har jeg dog kunne Google mig til. Dog ikke et og ulogisk nok så kan jeg ikke få ro før jeg også har det her svar. Så det kan virke underligt men jeg håber I vil svare hvis I kan. Mit liv er i ruiner og jeg vil bare gerne være forberedt på alt så jeg kan få styr på tingene.
Jeg kan jo godt læse mig frem til at der skal ske en paragraf 50 undersøgelse og at bh og dp skal udtale sig om vores børn. Bh har jeg nået at snakke med men dp er på ferie og bagefter skal vi selv på ferie så når måske ikke at se hende. Men hvad kommer der til at stå i det hun ser? Kommer der til at stå at min mand er blevet anmeldt fra dialog mod vold? Eller bare at der er foretaget underretning?
Ville bare gerne selv fortælle hvad det handler om.. så er ikke bange for hvad hun skriver men mere om hun nu vil skule til mig..
ja jeg ved det ikke er logisk men jeg Lan som sagt ikke finde svar på dette sidste spørgsmål og nu fylder det bare.. De andre spørgsmål har jeg styr på dog stadig vildt bange 
En underretning er ikke = at børn bliver fjernet!
Jeg er selv uddannet pædagog og vi har skærpet underretningspligt det vil sige at alle mennesker har pligt til at melde hvis de har mistanke for at et barn eller en familie med børn mistrives og pædagoger og lærere har så skærpet underretningspligt og det vil sige at vi skal underrette hvis vi har en mistanke, og hende din kæreste har snakket med har jo af første hånd fået at vide at i er en familie med børn der ikke trives altså er i mistrivsel
og det er der mange familier der er i perioder.
Det en underretning kan Gøre er at kommunen kan åbne for noget hjælp... altså at din kæreste måske kan få noget psykolog eller kursus i at styre hans vrede men ja først skal problemet undersøges så de ved hvilke hjælp i har brugfor for at komme tilbage i trivsel... (meget firkantet forklaret )
Vi har selv et stort barn i min omgangskreds der har psykiske problemer, og selvom forældrene bad om hjælp hos læger og kommune blev der først gjort noget da en fagperson omkring barnet skrev en underretning og familien får nu endelig hjælp
Så husk... prøv at ligge din modstand og din skræk for kommunen og at de vil fjerne børnene, for det sker faktisk meget sjældent ud fra hvor mange underretninger de får men prøv at være åben og fortæl dem at ja i/din kæreste har brug for hjælp men at i jo ellers har det godt og at børnene jo ud over denne problemstilling trives så får i den hjælp i har brug for