Man kan svare anonymt
Jeg er gravid 18+2, og så langt tilbage jeg kan huske, kan jeg ikke komme i tanke om nogensinde at have haft blærebetændelse. Ikke andet end som barn. Det er min tredje graviditet.
De senere uger har jeg virkelig skulle tisse konstant. Måske også længere end det. For 1.5 uge siden døjede jeg med lidt tyngdefornemmelse, men det gik over igen. Og i forhold til tissetrang tænkte jeg det nok var normalt.
Fordi det i dag har været ekstra slemt - jeg skal tisse igen lige sp snart jeg rejser mig fra toilettet, eller føler jeg skal - og fordi det tynger, så tog jeg en urinstix. Idioten her havde helt glemt min kæreste for lang tid siden havde fået nogen med hjem fra job.
Og den bongede helt ud på leukocytter i urinen. Jeg vaskede mig før jeg brugte den og brugte midtstråleurin, så prøven burde ikke være kontamineret. Så jeg har nok blærebetændelse. Hvad der så gjorde mig mere nervøs var, at den også slog ud på blod i urinen, MEN! Farven på den del kom først frem en del efter tid. Den må aflæses tidligst efter 1 minut. Er der nogen der ved, om der er en max grænse ligesom med en graviditetstest? Altså at hvis man ser resultatet efter x antal minutter er den ugyldig?
I hvert fald må jeg hellere skynde mig til læge i morgen, for den med leukocytter kom med det samme, men jeg er pludselig blevet bekymret for, hvor længe jeg har gået med en mulig blærebetændelse. Er det farligt, hvis jeg fx har haft den i 2-3 uger uden at vide det? I forhold til graviditeten, altså?
Min egen nurse er på arbejde, så jeg kan ikke spørge ham
han er dog også geriatrisk og har ikke speciel faglig forstand på gravide..
Anmeld
Citér