Tvillinger - mistet en af dem inden uge 12

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.050 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. august 2017

Anonym trådstarter

Hej 

Kan det lade sig gøre, at man venter tvillinger og inden uge 12, abortere man den ene tvilling, som kommer ud på naturligvis som en klump og et par dags blødning.

Hvorefter den anden tvilling stadig "lever" videre i livmoderen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2017

Anonym

Jeg har ikke selv erfaringer, men jeg har en bekendt som ventede trillinger, men mistede to af dem tidligt. Den sidste overlevede. Født for tidligt, men har ingen mén i dag. Jeg ved ikke, om der var sammenhæng mellem aborterne og den tidlige fødsel. Men det kan godt ende godt :-)

Anmeld Citér

8. august 2017

MorTil4<3

Anonym skriver:

Hej 

Kan det lade sig gøre, at man venter tvillinger og inden uge 12, abortere man den ene tvilling, som kommer ud på naturligvis som en klump og et par dags blødning.

Hvorefter den anden tvilling stadig "lever" videre i livmoderen? 

Ja det er faktisk MEGET normalt.. 

jeg kan ikke huske %, men jeg ved at faktisk rigtigt rigtigt mange starter med tvillinger, men den en går til inden uge 12 naturligt. og så er det at man aldrig har opdaget det da de fleste først scannes til nakkefold. 

men scanner man 100 gravide inden uge 6, så er det et kæmpe tal ud af dem der har tvillinger

Anmeld Citér

8. august 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg fik at vide at det godt kunne lade sig gøre, dengang jeg var hos lægen mht. Spontan abort..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.