FruSteffensen skriver:
Hvad er bevægelse der booster underlivet? Og hvilke mentale øvelser er du du mener vil være gavnlige? Der er en masse snik snak om at man hæmmer sine chancer for graviditet hvis man fokuserer for meget på det, men det skal virkelig virkelig være ekstremt før det har en reel effekt Link til blog skrevet af fertilitetslæge
Hvis du mener at efterspørgslen er der, er det da Fint eg ville personligt aldrig have købt sådan noget, da min erfaring her på den anden side af ivf er at der er så ufatteligt meget bullshit til salg online som hævder at fremme fertiliteten. Rigtig mange af disse diætister m.m aner i bund og grund ikke hvad de laver når de koster sig ud i rådgivning af andre en PCO-piger.
Fertilitet og infertilitet er så ufattelig komplekst at jeg personligt ikke var/ville være tryg med mindre du har en fertilitetslæge med på sidelinjen i hvert eneste tilfælde.
Men det kommer jo an på hvad det er for nogle "tilfælde" du vil have som kunder. Hvis du primært fokuserer på kvinder med et bmi der kan hindre en graviditet og på PCO-piger og du gør det lødigt og saglig, så synes jeg da det er en god idé. Hvis du forsøger at sælge et produkt til folk med hardcore fertilitetsudfordringer, så synes jeg du skal tænke rigtig rigtig meget over hvordan du vil gøre det.
Hej Fru Steffensen,
Og tak, for dit svar :-)
Der er netop en grund til, at du finder mit indlæg ind her, og ikke i "ivf" eller andre steder, hvor der åbenlyst er gang i behandling for fertilitet. Netop fordi jeg er helt med på, at det kræver endnu mere individuelle løsninger. Dem beholder jeg i klinikken, hvor jeg normalt har tæt kontakt til fertilitetsklinikken :-)
Jeg ser i min praksis hvor stresset denne type kvindekrop typisk er, og at kost, indre arbejde, ro og hvile, samt den rigtige bevægelse for kroppen (igen individuelt) har en positiv effekt på fertiliteten. Desuden er BMI og hormonbalance nogle af de altafgørende faktorer for at blive gravid, og det er nogle af de ting der være mest fokus på.
Jeg henvender mig således IKKE til kvinder i fertilitetsbehandling, kronisk syge eller med autoimmune lidelser.
Tak, for din tilbagemelding, og ha en skøn dag!