Boyz2 skriver:
Jeg har 3 børn. To drenge på 9 & 11 fra et tidligere forhold samt en datter på 3 fra mit nuværende forhold med min kæreste. Min kæreste og jeg har været sammen i 8 år.
Min kærestes søster har en dreng på 9 år, som hun er helt alene med og har været det fra fødslen. Min kærestes forældre og drengens mor forguder dette barn og morforældrene har været med til at opdrage drengen siden fødslen.
Drengen er ikke sød overfor min dreng på 9 år. Når vi er sammen prøver han at komme i mellem mine 2 drenge ved fx at sige: kom 11 vi løber væk fra 9; eller: sig noget grimt til din mor og sig at 9 sagde at du skulle sige det. Jeg har bedt min dreng på 11 om ikke at deltage i dette drilleri. Han kalder min dreng på 9 tyk, sprøjter vand på ham og når min dreng siger stop, så stopper han ikke.
Moren og bedsteforældrene irettesætter ham ikke og hvis vi bringer det op, så benægter de at det sker, (også selvom de har hørt det) eller siger at det bare er en leg, drengene leger. Min svigerinde har endda sagt, at når hendes søn driller min søn, så skal min søn bare drille igen. Jeg har sagt, at jeg ikke ønsker, at mit barn skal drille andre børn og at jeg gerne vil have, at når min dreng siger stop, at hendes dreng respekterer dette.
Min kærestes mor kan ikke lide mine drenge, da de er for højrøstede og uopdragne (hvilket de er).
Min kæreste er nu så træt af situationen, at han ikke vil besøge sine forældre mere.
Jeg er ked af situationen og forstår ikke hvorfor det er sådan, er der nogen der har prøvet dette ?
Du vælger selv din kæreste, men hans familie er tilbehøret... 
Prøvet det ? Tjaa, noget der ligner det har jeg.
Prøv at snak med hans familie om situationen, når børnene ikke er i nærheden. Tag udgangspunkt i at du er bevidst om at dine børn er uopdragne osv. og det er noget som du arbejder på at vende rundt på. Dét løser hendes forsvar op.
Benægte. En mor (mor) vil altid forsvare sine egne børn (ebørn). Du benægter jo inddirekte også at svigerindens søn har noget godt i sig, i deres øjne.
Stop. Når din 9-dreng siger stop, så bør du lære ham at vise det med hele kroppen. Nogen børn vil gerne lege med det andet barn og får ikke altid sagt ordenligt fra pga. dét ! Det er et svært dilema for børn at skal overskue.
Uopdragne. Hvorfor er de det ? Stiller du kun krav til voksnes opførelse ? Hvad med at stille større krav til dine drenge ? Så vil svigermor også respektere dine synspunkter mere. Så ser hun at du tager ansvar for dine egne børn.
8 år i forholdet. Hvorfor vil du først nu have en ændring på drengenes forhold til den øvrige familie ? Hvor er kæresten henne i dette billede ? I har jo en datter sammen, er hun også uopdragen ? Bild mig ikke ind at det er ex´ens sammenvær med drengene der forhindrer dig og din kæreste i at opdrage dem !