Tager armene ud af 5-punkt selen - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.480 visninger
12 svar
4 synes godt om
6. august 2017

Manna

Min søn på ca 2,5 er begyndt at tage armene ud af selen i autostolen. Det er en Rømer noget med 5-punkt sele.

Den første gange reagerede jeg kraftigt, men det hjælper ikke. Han bliver bare ved oh har et heftigt temperament

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2017

JVF

Manna skriver:

Min søn på ca 2,5 er begyndt at tage armene ud af selen i autostolen. Det er en Rømer noget med 5-punkt sele.

Den første gange reagerede jeg kraftigt, men det hjælper ikke. Han bliver bare ved oh har et heftigt temperament

Det samme sker (eller skete) her. 

Hver eneste gang hun tog armene ud, sagde jeg  (med en MEGET bestemt tone og blik) at de arme skulle tilbage ind i selen med det samme. Det tog da nogle forsøg og en del opmærksomhed på bagsædet, men det er yderst sjældent at hun tager armene ud nu. 

Held og lykke med projektet 

Anmeld Citér

6. august 2017

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Manna skriver:

Den  Her kan nok hjælpe en del på jeres udfordring

Anmeld Citér

6. august 2017

Lisette W

Manna skriver:

Min søn gjorde det også, han er 2 og 4 måneder. Vi reagerede også med skæld ud som ikke virkede. Så forkarede vi ham hvorfor man er spændt fast. Hvis der nu løber nogen ud foran bilen så skal man bremse meget hurtigt og hvis ikke man har selen på så kan man ryge ud af sædet og slå sig og det er ikke rart. Så spurgte vi ham om vi skulle prøve at bremse og det ville han gerne så vi sætte selen korrekt og så lavede vi en katestrofte opremsning. Herefter er han blevet meget obs på seler og fortæller også os at vi skal huske og spænde selen så vi ikke falder ud

Anmeld Citér

6. august 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Min datter gjorde det samme i den alder. Hun elsker at komme ud at køre, så hos os virkede det med at bilerne "kan ikke køre" hvis man ikke har sele på/selen forkert på. Hvis vi allerede var ude at køre, så trak vi selvfølgelig ind til siden før bilen stoppede. 

Den virkede både på hende og hendes storebror, og de er hhv. 3½ og 9 år nu.

Anmeld Citér

6. august 2017

Lenchick

Skovrup skriver:

Den  Her kan nok hjælpe en del på jeres udfordring

Den tog min udbryderkonge i første omgang 10 min at få den pillet af. Efter 2-3 køreture kom selesamleren af indenfor 2 minutter. 

Anmeld Citér

6. august 2017

Lenchick

Manna skriver:

Vi blev nødt til at udskifte begge vores autostole (en Römer og en Besafe) pga samme udfordring. 

Vores dreng har epilepsi og er kognitivt langt bagud, så det hjalp overhovedet ikke at forklare eller tale bestemt. 

Vi har også afprøvet selesamler (se mit svar ovenover) uden held. 

Vi kører 40.000 km om året og har mange lange ture, derfor blev begge stole udskiftet. Han er nu 3 år og sidder stadig med en mavepude foran. 

Anmeld Citér

6. august 2017

Lenchick

Måske kan denne her være løsning?

Jeg har sådan en liggende, men nåede aldrig at tage den i brug da vi købte to nye autostole med mavepude. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

6. august 2017

FruStolpe

Manna skriver:

Vores biler kan simpelthen bare ikke køre, hvis ikke alle sidder korrekt fastspændt. Jeg stopper bilen og køre ikke videre før selen er på. Det har kun taget vores piger 2-3 udbryderforsøg og så stoppede det igen... 

Anmeld Citér

6. august 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vi har haft samme problem. 

Vi prøvede først med at det måtte man ikke, og bilen ikke kunne køre. Det havde faktisk en dårlig effekt, da hun så skældte ud, og sagde vi skulle stoppe, når hun gjorde det.

Så forklarede vi hende et par gange, at det er farligt at køre uden sele, og det hjalp ligesom lidt på det. Hun snakkede efterfølgende meget om, at vi skulle have seler på alle sammen.

Nu har hun så skiftet stol, hvor selen ikke er en 5 punkts mere, fordi hun er blevet for stor. Der havde vi også 1 dag, hvor hun bare ikke vil have sele på og brød ud, og så måtte vi til at forklare hende igen, at det er farligt. Nu går det heldigvis bedre.

Så tror det handler om lige at finde den metode, som lige "fanger" dem, så de forsår det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.