Kan jeg overskue skilsmisse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.612 visninger
6 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. august 2017

Anonym trådstarter

Jeg drømmer stort set hver nat om en ny kærlighed/forelskelse. Jeg er nærmest ikke i tvivl om at det skyldes at jeg ikke har den kærlighed i mit ægteskab som jeg burde have. 

Vi er gift, har to børn, hus, bil og gæld.

Kan vitterligt ikke overskue hvordan økonomien med gæld, ny bolig og "deling" af børnene skal kunne fungere ved en evt skilsmisse.

Kan man lære at leve med tingene som de er.

Er der overhovedet en måde at se hvordan tingene kunne se ud efter en skilsmisse? Altså hvordan ens økonomi skulle kunne hænge sammen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg drømmer stort set hver nat om en ny kærlighed/forelskelse. Jeg er nærmest ikke i tvivl om at det skyldes at jeg ikke har den kærlighed i mit ægteskab som jeg burde have. 

Vi er gift, har to børn, hus, bil og gæld.

Kan vitterligt ikke overskue hvordan økonomien med gæld, ny bolig og "deling" af børnene skal kunne fungere ved en evt skilsmisse.

Kan man lære at leve med tingene som de er.

Er der overhovedet en måde at se hvordan tingene kunne se ud efter en skilsmisse? Altså hvordan ens økonomi skulle kunne hænge sammen.

Er du helt sikker på at du er helt færdig med din mand? At den kærlighed du mangler på ingen måde kan eksistere hos jer to? Og er du helt klar til og rolig omkring at se din mand være forelsket i en anden, når I vælger at blive skilt? Hvis du er, så er det måske på tide at komme videre. Men jeg ville granske mine egne følelser godt og grundigt inden. Måske kunne det godt blive som du ønsker og drømmer om, hvis I vælger at arbejde hen mod det sammen? 

For et halvt år siden var jeg nok lidt samme sted som dig følelsesmæssig. Jeg havde ikke den kærlighed jeg havde brug for. Drømte om at komme videre, og egentlig også var klar til at tage skridt mod at opfylde nogle af de ting jeg manglede sammen med en potentiel anden mand. Vores forhold derhjemme var helt smadret af forskellige grunde. Men i sidste ende følte jeg ikke jeg var klar til at give slip. Vi valgte at der skulle en masse snak til og nogle drastiske ændringer i vores forhold og vores tilgang til hinanden. Vi er kommet så langt nu at vi er igen smaskforelskede, er mere lykkelige end nogensinde, og med et fantastisk fornyet sexliv. Er der en chance for I kan vende det, så gør alt hvad I kan, når nu I er en familie.

Anmeld Citér

9. august 2017

CecilieNJensen

En skilsmisse er en kæmpe beslutning, og som din situation er, bør du ikke trække stikket, før du har kæmpet for kærligheden. Du får ikke den kærlighed, som du ønsker, siger du. Er det noget, du har konfronteret din mand med? Man kan ændre mange ting, hvis man evner at tale om tingene.

Enhver kører død i et forhold før eller siden, men det betyder ikke at forholdet skal være slut. Man må italesætte problemerne og forsøge at løse dem. Hvad faldt du for hos din mand i tidernes morgen? Hvordan får du aktiveret de sider hos ham igen?

Og det hele bliver bare så meget mere komplekst, når der er børn involveret. Man skylder altid børnene at kæmpe for et forhold. Et brud skal ikke bare være en spontan beslutning, fordi man har det lidt underligt indvendigt. Man kan sagtens gå med en følelse af, at man har lyst til et andet liv, men det er også, fordi det andet liv virker mere overskueligt i sindet på en. Det er en kæmpe udfordring at møde en, man falder for, og kan med over en længere årrække. 

Anmeld Citér

9. august 2017

tweety2060

CecilieNJensen skriver:

En skilsmisse er en kæmpe beslutning, og som din situation er, bør du ikke trække stikket, før du har kæmpet for kærligheden. Du får ikke den kærlighed, som du ønsker, siger du. Er det noget, du har konfronteret din mand med? Man kan ændre mange ting, hvis man evner at tale om tingene.

Enhver kører død i et forhold før eller siden, men det betyder ikke at forholdet skal være slut. Man må italesætte problemerne og forsøge at løse dem. Hvad faldt du for hos din mand i tidernes morgen? Hvordan får du aktiveret de sider hos ham igen?

Og det hele bliver bare så meget mere komplekst, når der er børn involveret. Man skylder altid børnene at kæmpe for et forhold. Et brud skal ikke bare være en spontan beslutning, fordi man har det lidt underligt indvendigt. Man kan sagtens gå med en følelse af, at man har lyst til et andet liv, men det er også, fordi det andet liv virker mere overskueligt i sindet på en. Det er en kæmpe udfordring at møde en, man falder for, og kan med over en længere årrække. 

Er så enig 

Anmeld Citér

9. august 2017

tweety2060

Anonym skriver:

Er du helt sikker på at du er helt færdig med din mand? At den kærlighed du mangler på ingen måde kan eksistere hos jer to? Og er du helt klar til og rolig omkring at se din mand være forelsket i en anden, når I vælger at blive skilt? Hvis du er, så er det måske på tide at komme videre. Men jeg ville granske mine egne følelser godt og grundigt inden. Måske kunne det godt blive som du ønsker og drømmer om, hvis I vælger at arbejde hen mod det sammen? 

For et halvt år siden var jeg nok lidt samme sted som dig følelsesmæssig. Jeg havde ikke den kærlighed jeg havde brug for. Drømte om at komme videre, og egentlig også var klar til at tage skridt mod at opfylde nogle af de ting jeg manglede sammen med en potentiel anden mand. Vores forhold derhjemme var helt smadret af forskellige grunde. Men i sidste ende følte jeg ikke jeg var klar til at give slip. Vi valgte at der skulle en masse snak til og nogle drastiske ændringer i vores forhold og vores tilgang til hinanden. Vi er kommet så langt nu at vi er igen smaskforelskede, er mere lykkelige end nogensinde, og med et fantastisk fornyet sexliv. Er der en chance for I kan vende det, så gør alt hvad I kan, når nu I er en familie.

Godt skrevet- er så enig 

Anmeld Citér

4. oktober 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Må man spørge hvad i mere specifikt gjorde for at få det lykkelige parforhold igen?

Anmeld Citér

4. oktober 2017

Anonym

For et par år siden var jeg også ved at forlade kæresten, da jeg savnede forelskelsen. Jeg følte vi var kørt fast i et tomrum og en dagligdag hvor vi bare fulgte med.

Men man kan jo ikke blive ved med at være nyforelsket, medmindre man vil skifte partner med jævne mellemrum. Selv med en ny kæreste ville det forhold jo også før eller siden blive hverdag. Istedet for at fokusere på det negative i forholdet, så jeg på det positive. - Jeg havde en dejlig mand der uden tvivl elskede mig, vi delte en del af de samme interesser, han tog del i husholdningen og han accepterede mig som jeg var, selv når jeg havde svært ved at acceptere mig selv. Chancen for at finde en anden mand som ham var minimal.

Men noget måtte jo ændres, så det gjorde jeg. Først og fremmest inddrog jeg ham i mine tanker, og vi blev enige om at gøre en indsats for at genfinde nogen nyforelskelse. Vi tog på dates, sørgede for at holde i hånd og ikke mindst at putte i sengen om aftenen. Efterhånden som vi begyndte at vise interesse for hinanden igen, kom interessen også og tvivlen på vores forhold forsvandt. 

I dag er vi gift, har netop fået barn nummer to, og jeg kunne ikke forestille mig et liv uden ham. Vi husker at sætte tid af til at være kærester og lave kæreste ting. Indtil den lille er gammel nok til at blive passet ude, bliver det ikke til meget andet end filmhygge i sofaen/sengen, men det er bestemt bedre end ingenting. Havde jeg forladt ham dengang, havde jeg ikke været hvor jeg er i dag hverken psykisk eller fysisk.

- ikke at alle forhold kan eller skal reddes, men er man gift og har børn involveret, så skylder man sig selv, sin partner og sine børn at tænke det ordentligt igennem og sætte ord på hvad man savner, og dernæst se om det kan findes hvor man er. - og kan forholdet ikke reddes, så er økonomi ikke det rette grundlag at blive sammen på.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.