Hikke hele dagen! (6årige)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.205 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. august 2017

Anonym trådstarter

Min søn har i dag hikket hele dagen. Han er kun 6...

Han synes det er træls og har grædt. Men er der noget jeg kan gøre? og er det ikke rimelig ufarligt?

Vi har afprøvet

- 1 skefuld sukker

- forskrække ham (med rimelighedens grænser)

- Han har drukket vand på hovedet ned

men har i nogen ideer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2017

Maise86

Anonym skriver:

Min søn har i dag hikket hele dagen. Han er kun 6...

Han synes det er træls og har grædt. Men er der noget jeg kan gøre? og er det ikke rimelig ufarligt?

Vi har afprøvet

- 1 skefuld sukker

- forskrække ham (med rimelighedens grænser)

- Han har drukket vand på hovedet ned

men har i nogen ideer?

Jeg har hørt at det skulle virke, hvis man drikker et glas vand imens man holder sig for næsen. 

Har sjældent hikke, men prøvede det en gang og der virkede det. Om det var en tilfældighed. Det ved jeg ikke

Anmeld Citér

6. august 2017

Thea14

Havde engang en kammerat der også altid havde hikke i 12-24 timer når han fik det. - irriterende men ikke skadeligt.

Når jeg får hikke kan jeg altid kurere det ved at drikke et glas vand på hovedet - det vigtigste er at hovedet er nedad mens man synker det.

Som barn gav min farmor mig altid en sukkerknald når jeg havde hikke - kan dog ikke huske om det virkede.

For nogen hjælper brusen i sodavand på hikken, mens andre har gavn af at stå på hovedet. Tror det er forskellige hvilke myter der hjælper på hvem, og nogen gange er man nok også bare heldig.

Anmeld Citér

6. august 2017

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

Jeg har hørt at det skulle virke, hvis man drikker et glas vand imens man holder sig for næsen. 

Har sjældent hikke, men prøvede det en gang og der virkede det. Om det var en tilfældighed. Det ved jeg ikke

Jeg er villig til prøve alt og det er han nok også. Så det prøver vi hvis det fortsætter imorgen. Heldigvis hikker han ikke mens han sover. 

Anmeld Citér

6. august 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min mor lovede mig altid 50-100 kroner hvis jeg hikkede under tandbørstning. Det virkede i lang tid, men hun stoppede da det pludselig ikke virkede og hun skyldte mig (8 år gammel) 100 kr

Siden da har vi brugt sukker, eller at holde vejret så længe som muligt.

Anmeld Citér

6. august 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg blev altid lovet en præmie (slik 5kr eller lignende) hvis jeg kunne hikke 5 gange mere. Den virkede hver gang. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.