Har du født før? Tænkte bare lige umiddelbart at det ville være ubehageligt at have en fremmet med til sin fødsel for at tage billeder mens man er i sit mest sårbare og ikke altid smukkeste stund! Desuden så vil jeg personligt synes at det er rigeligt med billeder tage med en tlf, jeg har fået mine fremkaldt og har billeder fra hele graviditet fødsel og fremefter i albummer for alle 3 børn og det er genialt for de synes selv det er så spændende at kigge i. Skal du ikke have en mand eller kæreste med?
Jeg har ikke født før nej, men jeg ved hvor sårbar og blottet man er eller kan være på det tidspunkt og det har jeg tænkt på mange gange. Fotografen jeg har fundet er også en doula, og hun står så godt som muligt i baggrunden og ikke helt oppe og tæt på. Samtidig kan hun støtte og vejlede, hvilket jeg bare tænker som en ekstra bonus. Det er jo forskelligt hvad man hver især har lyst til. Jeg vil gerne huske det hele og kunne se tilbage på det, og for mig behøver det ikke være smukke billeder på den måde, jeg vil gerne have at de er ærlige og fortæller en historie. Ud over det, så vil der være sygeplejersker, læger, jordmøre og andet på stuen når det sker, så en ekstra man ikke kender har jeg ikke noget imod. Man har desuden mulighed for at mødes før og lige snakke om hvad man ønsker sig og lære hinanden at kende en smule inden.
Jo, jeg har min ægtefælle med og min mor til den tid. Min ægtefælle har frabedt sig det og det har jeg fuld forståelse for. Det skal opleves og ikke kun igennem en skærm. Det er mit personlige ønske.
Mit spørgsmål går også ud på om der er noget der vil dele deres erfaring når de har haft en professionel fødselsfotograf med inde.
Anmeld
Citér