Dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

500 visninger
7 svar
11 synes godt om
3. august 2017

Anonym trådstarter

Står i et dilemma. 

Jeg er optaget på studie sosu grundforløb på 7/8.

Nu er jeg blevet tilbudt en 25 timers stilling på hotel til rengøring på værelser. 

Jeg vil gerne begge dele. 

Arbejdet gør jeg ikke skal på su. Men min indtægt vil heller ikke være så høj. 

Tager jeg uddannelse vil jeg være på su plus su lån og får det samme udbetalt som nu. 

Med uddannelse er jeg ikke sikret start på sosu skolen men skal søge på ny. Så om 6 mdr står jeg muligvis igen uden noget at lave. 

Uddannelsen vil gøre at vi om 4 år kan købe hus. Arbejdet gør at vi må stoppe vores opsparing til det. 

Arbejdet gør tilgengæld at vores 3 børn ikke skal have super lange dage i institution/sfo. For min arb tid vil være 9 til 14. Derved skal være børn være i institution fra 8 hvor skole starter til 15 hvor jeg er ved den sidste. 

Uddannelse vil de have dage fra 6.30 til 16.45 fordi jeg er afhængig af offentlig transport og der er 45 min i bus fra sidste institution til min uddannelse. 

Fra sommer næste år er det samme sted de skal afleveres alle 3. Hvilket gør transporten nemmere. 

Er i vildrede for vil gerne begge dele. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2017

ErDetSnartNU

Den bedste investering du overhovedet kan lave er uddannelse. Med nutidens og fremtidens jobmarked er det set med mine øjne meget ustabilt og usikkert at være ufaglært, og jeg ville derfor til enhver tid vælge at investere tid og penge i en uddannelse. Dine børn skal nok klare de lange dage, og på længere sigt vil du (formentlig) kunne tilbyde dem en mere sikker hverdag

Anmeld Citér

3. august 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Står i et dilemma. 

Nu er jeg blevet tilbudt en 25 timers stilling på hotel til rengøring på værelser. 

Tager jeg uddannelse vil jeg være på su plus su lån og får det samme udbetalt som nu. 

Med uddannelse er jeg ikke sikret start på sosu skolen men skal søge på ny. Så om 6 mdr står jeg muligvis igen uden noget at lave. 

Uddannelsen vil gøre at vi om 4 år kan købe hus. Arbejdet gør at vi må stoppe vores opsparing til det. 

Arbejdet gør tilgengæld at vores 3 børn ikke skal have super lange dage i institution/sfo. For min arb tid vil være 9 til 14. Derved skal være børn være i institution fra 8 hvor skole starter til 15 hvor jeg er ved den sidste. 

Uddannelse vil de have dage fra 6.30 til 16.45 fordi jeg er afhængig af offentlig transport og der er 45 min i bus fra sidste institution til min uddannelse. 

Fra sommer næste år er det samme sted de skal afleveres alle 3. Hvilket gør transporten nemmere. 

Ingen tvivl: du skal have en uddannelse! 

Det er den bedste investering og uden en uddannelse får du meget svært ved at komme igennem det lange arbejdsliv, som venter.

Anmeld Citér

3. august 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Står i et dilemma. 

Uddannelse er en investering i din fremtid og vil stille dig bedre fremover.

Anmeld Citér

3. august 2017

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Den bedste investering du overhovedet kan lave er uddannelse. Med nutidens og fremtidens jobmarked er det set med mine øjne meget ustabilt og usikkert at være ufaglært, og jeg ville derfor til enhver tid vælge at investere tid og penge i en uddannelse. Dine børn skal nok klare de lange dage, og på længere sigt vil du (formentlig) kunne tilbyde dem en mere sikker hverdag

Jeg er uddannet pædagog så uddannelse har jeg. Der er bare meget få stillinger i mit område. Så dette vil bare være endnu en uddannelse

Anmeld Citér

3. august 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Uddannelse er en investering i din fremtid og vil stille dig bedre fremover.

Jeg er uddannet pædagog der er bare meget få stillinger i mit område. Så dette er en ekstra uddannelse. 

Anmeld Citér

3. august 2017

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Ingen tvivl: du skal have en uddannelse! 

Det er den bedste investering og uden en uddannelse får du meget svært ved at komme igennem det lange arbejdsliv, som venter.

Jeg er uddannet pædagog der er bare ikke ret mange stillinger i mit område. Så dette vil være en ekstra uddannelse. 

Anmeld Citér

3. august 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg vil også sige udd!

Jeg er selv pædagog, indenfor specialområdet og overvejer tit at læse til sosu, netop for at fordoble mine job muligheder, fordi der ik er så mange spændene jobs indenfor mit område. 

Og de steder der er spændene, søger tit både pædagoger og sosu'er.

Lige nu er jeg i et job, jeg er mega glad for, men har da "tit" overvejet en anden/ny udd. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.