Elev og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

424 visninger
4 svar
3 synes godt om
3. august 2017

Anonym trådstarter

Hej alle skønne kvinder :-) 

Jeg er lidt i en knibe, jeg starter som en elev om en uges tid på kontor. Jeg drømmer virkelig om at få mit første barn sammen med min mand igennem 3 år. 

Men hvordan er jeres erfaringer med at være forholdsvis ny elev og skulle sige at man er gravid? 

Jeg har spiral, men den ryger ud på mandag - så er det bare igang med projekt baby. 

Håber at få mange brugbare svar. 

Fra en fortvivlet elev

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2017

Rockertand

Hej alle skønne kvinder :-) 

Jeg er lidt i en knibe, jeg starter som en elev om en uges tid på kontor. Jeg drømmer virkelig om at få mit første barn sammen med min mand igennem 3 år. 

Men hvordan er jeres erfaringer med at være forholdsvis ny elev og skulle sige at man er gravid? 

Jeg har spiral, men den ryger ud på mandag - så er det bare igang med projekt baby. 

Håber at få mange brugbare svar. 

Fra en fortvivlet elev

Min erfaring er fra ansætter/arbejdsgiverside.

Hvis man ikke er presset af fertilitet (prøvet i lang tid) eller alder - så har jeg det stramt med, at man ikke vil sin uddannelse nok til at vente, når det er en kort uddannelse.

Anmeld Citér

3. august 2017

Anonym trådstarter

Jeg kan sagtens se det fra din side, men jeg har dog lidt svært ved at se hvordan man kan ansætte en kvinde i sin bedste alder, som er i et fast forhold, hvis ikke man tænker at det er en risiko faktor at en barsel kan blive nødvendig.

Det handler ikke om ikke at vil sin uddannelse, for jeg drømmer så meget om den uddannelse! Det handler mere om, at jeg også gerne vil igang med mit privat/familie-liv. 

Jeg har er stort ønske om at blive mor som 24-25 årig, hvis det skal blive indfriet - så er det ved at være nu. 

Igen, jeg kan sagtens se hvad du mener også :-) Der er jo for og imod for al ting! 

Anmeld Citér

3. august 2017

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Jeg kan sagtens se det fra din side, men jeg har dog lidt svært ved at se hvordan man kan ansætte en kvinde i sin bedste alder, som er i et fast forhold, hvis ikke man tænker at det er en risiko faktor at en barsel kan blive nødvendig.

Det handler ikke om ikke at vil sin uddannelse, for jeg drømmer så meget om den uddannelse! Det handler mere om, at jeg også gerne vil igang med mit privat/familie-liv. 

Jeg har er stort ønske om at blive mor som 24-25 årig, hvis det skal blive indfriet - så er det ved at være nu. 

Igen, jeg kan sagtens se hvad du mener også :-) Der er jo for og imod for al ting! 

Hej  

Jeg vil lige komme med min erfaring. 

Jeg havde været ledig i Ca. Et år, hvor af min kæreste og jeg havde været igang med pb.  Jeg var så til samtale om et barselsvikariat, som jeg ikke regnede med at få. Jeg var så heldig og fik det, hvor jeg startede nogle dage efter. Manden og jeg snakkede om hvorvidt vi skulle fortsætte pb eller ej. Men valgte at se tiden an. Det vidste sig at jeg faktisk blev gravid i den cyklus, og måneden efter testede positiv. Jeg havde svært ved at fortælle det. Men han blev oprigtig glad.

Jeg er efter endt barsel blevet fastansat samme sted. 

Vi har så ansat en elev som havde et barn på et år. Hun kom fire måneder inde i forløbet og fortalte hun var gravid. 

Sådan er det jo. Som du selv siger du har alderen og har en fast partner. 

Jeg ser ingen grund til at udsætte. Men derimod tage det som det kommer  

Pøj pøj med projektet  

Anmeld Citér

3. august 2017

Anonym trådstarter

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Hej  

Jeg vil lige komme med min erfaring. 

Jeg havde været ledig i Ca. Et år, hvor af min kæreste og jeg havde været igang med pb.  Jeg var så til samtale om et barselsvikariat, som jeg ikke regnede med at få. Jeg var så heldig og fik det, hvor jeg startede nogle dage efter. Manden og jeg snakkede om hvorvidt vi skulle fortsætte pb eller ej. Men valgte at se tiden an. Det vidste sig at jeg faktisk blev gravid i den cyklus, og måneden efter testede positiv. Jeg havde svært ved at fortælle det. Men han blev oprigtig glad.

Jeg er efter endt barsel blevet fastansat samme sted. 

Vi har så ansat en elev som havde et barn på et år. Hun kom fire måneder inde i forløbet og fortalte hun var gravid. 

Sådan er det jo. Som du selv siger du har alderen og har en fast partner. 

Jeg ser ingen grund til at udsætte. Men derimod tage det som det kommer  

Pøj pøj med projektet  

Sikke da en skøn beretning  

Det handler nok også meget om arbjedsgiveren, tænker jeg ihvertfald.

Har bare svært ved at jeg skal sætte min familie drøm på pause i 2 år, selvom at uddannelsen også betyder utrolig meget for mig..

Dejligt at hører lidt forskellige erfaringer - uanset hvad, så har jeg også tænkt mig, at se arbjedspladsen lidt an, før vi smider an prævention. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.