Ønsker nu ny graviditet, efter senabort uge 22!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

922 visninger
6 svar
6 synes godt om
2. august 2017

FruK.

Vi har i forvejen en lille ballademager på snart 4 år.
Han skulle have været storebror efter 3,5 år, helt efter planen - men pludselig går vores liv i stå, og vi oplever det værste nogensinde. 

Til misdannelses scanning, altså halvvejs - finder vi ud af at fosteret har en meget sjælden og alvorlig misdannelse, som kun 1 ud af 5.000 gravide bliver ramt af. Det blev så mig... 

Født dødfødt, 1. december 2016. Så var julen ligesom i gang 

Nu er vi begyndt at få lyst igen, heldigvis. Mit spørgsmål er nu: 

Har du børn med 4,5 - 5 års forskel, vil jeg gerne høre fra dig. 

Det lyder tosset, men da vores dreng er vægt, vil jeg gerne have en tvilling baby (stjernetegn) hvilket betyder jeg skal være gravid fra september 2017, med termin i juni 2018. 
Disse 2 stjernetegn passer nemlig perfekt sammen, og vil gøre alt for de får et godt forhold til hinanden, og tror ikke specielt meget på stjernetegn. 

Nu tænker i sikkert "Du ved ikke om det kan lade sig gøre" 

Nej, men nu er de 2 tidligere graviditeter sket 'instant' så mon ikke også kroppen er enormt modtagelig, eftersom jeg var gravid for 8 mdr siden, og har ikke brugt prævention. Udover gummi 

Kram 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2017

lineog4

FruK. skriver:

Vi har i forvejen en lille ballademager på snart 4 år.
Han skulle have været storebror efter 3,5 år, helt efter planen - men pludselig går vores liv i stå, og vi oplever det værste nogensinde. 

Til misdannelses scanning, altså halvvejs - finder vi ud af at fosteret har en meget sjælden og alvorlig misdannelse, som kun 1 ud af 5.000 gravide bliver ramt af. Det blev så mig... 

Født dødfødt, 1. december 2016. Så var julen ligesom i gang 

Nu er vi begyndt at få lyst igen, heldigvis. Mit spørgsmål er nu: 

Har du børn med 4,5 - 5 års forskel, vil jeg gerne høre fra dig. 

Det lyder tosset, men da vores dreng er vægt, vil jeg gerne have en tvilling baby (stjernetegn) hvilket betyder jeg skal være gravid fra september 2017, med termin i juni 2018. 
Disse 2 stjernetegn passer nemlig perfekt sammen, og vil gøre alt for de får et godt forhold til hinanden, og tror ikke specielt meget på stjernetegn. 

Nu tænker i sikkert "Du ved ikke om det kan lade sig gøre" 

Nej, men nu er de 2 tidligere graviditeter sket 'instant' så mon ikke også kroppen er enormt modtagelig, eftersom jeg var gravid for 8 mdr siden, og har ikke brugt prævention. Udover gummi 

Kram 

Jeg mistede min datter da hun var 3 dage gammel, hendes storesøster var da 3,5 år. Jeg blev gravid forholdsvist hurtigt efter og det endte med jeg fik en søn da hun var 4,5 år gammel. 

Jeg har også tænkt, at 3,5 år mellem var det perfekte måske netop fordi det var det jeg troede vi skulle have og som vi blev "snydt" for. Men nu har jeg 3 levende mirakler på 14, 9 og 7 og det er alle sammen med den perfekte aldersforskel, de er min lille flok og de har det vidunderligt sammen og hver for sig. 

Anmeld Citér

3. august 2017

Anonymor

Stort kram til dig, sikke en forfærdelig oplevelse 

Der er den aldersforskel på min bror og jeg, og vi er ikke tætte. Jeg har venner, der har samme forskel til deres søskende, hvor de nærmest er bedste venner selv som voksne. Jeg kan forstå, at du har mange følelser i det og ønsker det hele skal være så perfekt som muligt. Jeg kan bare være bange for, at du kommer til at skuffe dig selv. For jeg er helt overbevist om, at det ikke er deres stjernetegn der afgør, om de kommer til at have det godt sammen. Måske er det rigtigt, at stjernetegn medfører visse karakteristika. Men stjernetegn kan ikke forudse hvordan de karakteristika kommer til at spille sammen med oplevelser i livet og opvæksten, og hvordan barnet derfor formes og bliver. Hvis man antager, at der er nogen sandhed i stjernetegn. Jeg har respekt for, at man tror på de ting, man tror på. 

Jeg forstår virkelig godt, at det hele skal være så rigtigt som muligt efter jeres oplevelse. Jeg vil bare med et kærligt kram håbe, at du kan arbejde med en accept af, at I desværre ikke kan planlægge forløbet eller den indbyrdes søskenderelation: jeg er bange for, at du risikerer at blive skuffet 

Anmeld Citér

3. august 2017

Jullesnulle

Du kan ikke bruge stjernetegn til særlig meget. Hvordan stjernetegnet kommer til udtryk er også hvordan assendanten er osv. (Tror jeg det hedder).

du kan også gå over tid eller føde før osv. Lad bær med at prøve at kontrollere det.

jeg har to sønner som stjernetegnsmæssig burde være som hund og kat .... de knuselsker hinanden og leger vildt godt sammen. En anden veninde har to hvor stjernetegnene skulle passe sammen - de kan ikke. være alene i 5 minutter uden at slå hinanden. 

Så.... lad skæbnen bestemme hvilke børn du får og deres personlighed. Du kan hverken gøre fra eller til:

Anmeld Citér

3. august 2017

CC79

Er ked af dit tab først og fremmest. Kan ikke forestille mig hvor svært det må være at miste.. Mht. aldersforskel og stjernetegn tror jeg du skal tage det helt roligt. Dine børn skal nok elske og knytte sig til hinanden uanset disse faktorer sålænge de selv vokser op med kærlighed og omsorg. Vi har 4 børn i alderen 14 år, 5 år, 4 år og en lille på 4 mdr og alle elsker de hinanden hvadenten det er teenageren der altid holder øje med sine små søskende eller om det er de to mellemste der kysser deres lillebror og syns han er den sødeste baby. Håber snart du blir gravid og I kan få opfyldt jeres ønske om et barn mere. Knus og positive tanker herfra..

Anmeld Citér

3. august 2017

FruK.

Tak for jeres svar  

Jeg går som sagt heller ikke så meget op i stjernetegn, men efter denne graviditet er jeg blevet totalt bims og er meget opsat på "Det perfekte søskendeforhold".
Ja det handler også om opvækst, opdragelse, hvordan man inddrager storebror i det hele osv. 

Det er nok fordi man føler, at han er blevet snydt for en lillebror/søster. Det som gør ondt nu, er når han helt vild glad spørger os: "Har du da en ny baby, inde i maven nu mor?" Da vi sidst kørte forbi sygehuset hvor jeg blev hentet døgnet efter abort af ham, og min kæreste.
Det er klart at han tydeligt husker alt. Min kæreste og jeg har faktisk ikke rigtig overskud, til at starte forfra med baby - men vil i hvert fald gerne give det et forsøg og se hvad der sker. 

Som min kæreste siger. Lige nu og her, gør jeg det kun for vores drengs skyld. Forstår hvad han mener, men er det ikke bedst at lade være, hvis han ikke selv sådan VIRKELIG har lyst?

Står vi med 2 lyserøde streger, vil det blive en blanding af nervøsitet indtil uge 16 scanning, total angst for at få en baby med en anden slags misdannelse og glædestårer.
Men hey? Hvad er chancen for det? 

Det er MEGA svært, og få den oprigtige lyst tilbage. Overvejer også bare at lade ham være enebarn, for det fungere så godt nu 

#Forvirret 

Anmeld Citér

3. august 2017

FruK.

Det skal lige siges, at jeg har en tidligere skolekammerat hvor de har oplevet det samme med barn nr 2 - og har fået ny sund og rask barn.

Er ikke i tvivl om, at man godt kan få sunde og raske børn efterfølgende, for eftersom vi har været helt åben om hele situationen har mange fortalt lignende historier til os 

Det er jo rart og vide, men puha det gør ondt i maven bare tanken om at jeg skal til at købe gravid vitaminer denne uge, hvis vi gerne vil prøve fra sep. 
Synes det er den sværeste beslutning nogensinde, og bliver bims af at tænke over det nærmest hver dag. Skal/skal ikke forsøge igen...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.