Bidt af en blodsuger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.967 visninger
10 svar
5 synes godt om
2. august 2017

Camellia

http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse-hest/498744-til_mig_selv__

(kan ikke få lagt billeder ind fra telefonen, så jeg oprettede lige et album til dem på min hestegalleri.) 

Opdagede denne lille sorte blodsuger på min dreng her til morgen. Han har ingen feber(36,9) og vi har fået det hele af dyret ud. 

Kontakt lægen? Eller vente og se om se om rødmen falder eller om der kommer feber? 

Hvad havde i gjort? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2017

Beem82

Hej!

Der er ikke nogen grund til at gå til lægen, rødmen og kløe er normalt og det kan være der i lang tid efter sådan en tæge. Min mand var rød og kløende i ihvertfald tre uger efter en tæge.

Det vigtigste er at der ikke opstår utilpashed, at det hæver og at der kommer sådan en hvid ring i alt det røde. Så kan det være der skal kigges på det.

Men lige nu ligner det bare en reaktion på biddet.

Anmeld Citér

2. august 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Bidet må bare ik blive større end en 5 krone, da den så ka kræve pencilin behandling.

Det var det jeg engang var blevet bidt, på anklen. Bidet spredet sig ud over hele min ankel/fod, så det var så hævet, rødt og ømt, at jeg næsten ik ku gå i en uge og man ku tydeligt se bidet ca 1 mdr efter. Vh Stine 

Anmeld Citér

2. august 2017

Camellia

Okay. Tusind tak - Jeg må holde øje med det, og forhåbentlig forsvinder det snart. 

Anmeld Citér

2. august 2017

Pikku Myy

Camellia skriver:

Okay. Tusind tak - Jeg må holde øje med det, og forhåbentlig forsvinder det snart. 

Det kan være en god idé at tegne omridset op med en kuglepen. Så er det nemmere at følge udviklingen

Anmeld Citér

2. august 2017

Camellia

Det er gjort - sikke et godt råd!  

Tusind tak - det havde jeg slet ikke skænket en tanke  

Anmeld Citér

15. august 2017

Kurt_H

Camellia skriver:

http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse-hest/498744-til_mig_selv__

(kan ikke få lagt billeder ind fra telefonen, så jeg oprettede lige et album til dem på min hestegalleri.) 

Opdagede denne lille sorte blodsuger på min dreng her til morgen. Han har ingen feber(36,9) og vi har fået det hele af dyret ud. 

Kontakt lægen? Eller vente og se om se om rødmen falder eller om der kommer feber? 

Hvad havde i gjort? 

Jeg blev stukket af godt 14 myg torsdag aften... og opdagede næste morgen at mit ben var hævet til bristepunktet og ømt. Der var et rød/mørkelilla område på størrelse med to 5-kroner. Først søndag morgen ringede jeg til lægevagten og han sagde at der var to muligheder: 1. Indfektion eller 2. Blodprop

Jeg fik en tid til 75 minutter senere. Da lægen så benet, så sagde hun straks indfektion, heldigvis !

Nu får jeg pencilin de næste 10 dage.

Min pointe er at det ikke skader at ringe til lægevagten eller egen læge, fordi de kan hurtigt sige hvad du skal gøre.

Og næste gang noget lignende sker, så venter jeg ikke to døgn med at ringe !

Tænk på at nogle børn kan godt underdrive hvad de mærker, så deres udsagn kan du aldrig stole 100% på.

Anmeld Citér

16. august 2017

AnoMom

Jeg er enig med Kurt. Ville kontakte lægen for en sikkerheds skyld. 

Min moster blev bidt af en flåt engang. Hun fjernede dyret og mente alt var ude og gik i seng. Om morgenen var hun lam i hele venstre side af ansigtet. Hun har fået en masse binyrebarkhormon indsprøjtninger og nu næsten 20 år efter hænger venstre side stadig lidt. 

Rather safe than sorry vil jeg sige. 

Anmeld Citér

16. august 2017

Kurt_H

AnoMom skriver:

Jeg er enig med Kurt. Ville kontakte lægen for en sikkerheds skyld. 

Min moster blev bidt af en flåt engang. Hun fjernede dyret og mente alt var ude og gik i seng. Om morgenen var hun lam i hele venstre side af ansigtet. Hun har fået en masse binyrebarkhormon indsprøjtninger og nu næsten 20 år efter hænger venstre side stadig lidt. 

Rather safe than sorry vil jeg sige. 

Det er godt nok en grim udgave som din moster har været udsat for.

Jeg er heldigvis blevet forskånet fra at møde de små bæster... de virker mere farlige end mine myg... selvom de heller ikke er til at spøge med.

Mit bens generelle reaktion på myggestikkene er der stadig, så dvs. røde fremtoninger på hele skinnebenet !

Anmeld Citér

16. august 2017

AnoMom

Kurt_H skriver:

Det er godt nok en grim udgave som din moster har været udsat for.

Jeg er heldigvis blevet forskånet fra at møde de små bæster... de virker mere farlige end mine myg... selvom de heller ikke er til at spøge med.

Mit bens generelle reaktion på myggestikkene er der stadig, så dvs. røde fremtoninger på hele skinnebenet !

Det var en flåt der havde borrelia bakterien og blev på den måde smittet. 

http://www.ssi.dk/service/sygdomsleksikon/b/borrelia%20infektion.aspx

her kan man læse om det. Ville ikke tøve med at tage til lægen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.