Æg: hvor mange må man spise.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.877 visninger
9 svar
6 synes godt om
2. august 2017

Moar2011

Morgen derude,

Hvor mange æg må man spise om dagen? mig og barnet på 6 er glad for scramble æg om morgen, barnet spiser gerne 3-4æg. barnet elsker det. Hverken mig eller barnet spiser kød rigtigt, hvis det har noget at sige.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2017

ErDetSnartNU

Moar2011 skriver:

Morgen derude,

Hvor mange æg må man spise om dagen? mig og barnet på 6 er glad for scramble æg om morgen, barnet spiser gerne 3-4æg. barnet elsker det. Hverken mig eller barnet spiser kød rigtigt, hvis det har noget at sige.

En voksen uden hjerte-karsygdomme eller diabetes må i følge DTU (2017) få op til 7 æg om ugen. Så 3-4 æg om dagen (for nogen som helst aldersgruppe) er ret voldsomt. Problemet med æg er kolostorolet i blommen, så hvis I laver røræg primært på hvider burde det være ok  

Anmeld Citér

2. august 2017

Moar2011

ErDetSnartNU skriver:

En voksen uden hjerte-karsygdomme eller diabetes må i følge DTU (2017) få op til 7 æg om ugen. Så 3-4 æg om dagen (for nogen som helst aldersgruppe) er ret voldsomt. Problemet med æg er kolostorolet i blommen, så hvis I laver røræg primært på hvider burde det være ok  

så man tager det gule fra?  så kan man spise alt det man vil.

Anmeld Citér

2. august 2017

Tystys14

Sjovt du spørger om det. For nogle uger siden så manden min og jeg et program på DR1 om æg. Man lavede bl.a et eksperiment med en mand som altid havde spist mindst et æg HVER morgen og nogle gange flere. 

Man målte hans kolesterol og tog en masse prøver (han havde sjovt nok fint kolesterol tal). Man bad ham herefter om at droppe æg helt i en periode og målte efterfølgende de samme ting som inden han droppede æg. Resultat var fuldstændig uændret.   

De kom vist frem til at det nok mest er en myte det med at æg har så stor en indflydelse på vores eget helbred/kolesterol. 

Dermed ikke sagt jeg synes man bør overdrive sit indtag af æg, alt med måde.   måske kan du finde den udsendelse på DR1 hjemmeside.? 

Anmeld Citér

2. august 2017

MorTil4<3

Det med at man ikke må spise mange æg er en myte. den er manet i jorden for længe siden.. 

der er ingen begrænsning længere for æg indtag da kroppen selv skilder det fra som den har fået få meget af .. 

så spis i bare æg  

vi har selv høns i haven og æg glade børn og voksne  

Anmeld Citér

2. august 2017

Rockertand

Morgen derude,

Jeg er LCHF'er, og vi følger den nyeste forskning nøje i FB-grupperne. Lægerne i gruppen er enige om, at man kan indtage op til 36 æg dagligt uden effekt, derefter drejer det sig mere om ensidig kost, som heller ikke er sundt.

Anmeld Citér

2. august 2017

Moar2011

Rockertand skriver:

Jeg er LCHF'er, og vi følger den nyeste forskning nøje i FB-grupperne. Lægerne i gruppen er enige om, at man kan indtage op til 36 æg dagligt uden effekt, derefter drejer det sig mere om ensidig kost, som heller ikke er sundt.

okay, så jeg bruger ikke være bekymret over at spise æg hverdag og heller ikke barnet?

Anmeld Citér

2. august 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Jeg har også efterhånden mange gange hørt, at det er en myte, at æg kan være farlige pga kolesterol osv. Så her spiser vi bare æg når vi har lyst, og min omelet til 2 voksne og et barn er på 8-10 æg. Men samtidig, giver jeg ikke min 3-årige flere æg om dagen, hver dag. Det er bare min mavefornemmelse, samt oplevelsen af at have reageret skidt (med udslæt osv.) på at spise mange æg på en gang da jeg var barn. Så alt med måde, også æg, tror jeg 

Anmeld Citér

2. august 2017

Rockertand

Moar2011 skriver:

okay, så jeg bruger ikke være bekymret over at spise æg hverdag og heller ikke barnet?

Ork nej, på LCHF kan jeg kan sagtens finde plads til 6 æg dagligt, og alle mine værdier inkl. vægt er bedret på denne livsstil, der er jo også mange, der æggefaster med fantastiske resultater (ikke kun vægtmæssigt).

Anmeld Citér

2. august 2017

alenemor42

Man må spise op til 36 æg om dagen.

Alt andet er gammel viden og skrøner  

Lad ham endélig spise 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.