Barsel for dummies

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

419 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. august 2017

debattør-39181

Hej Jeg skal være mor for første gang og kan ikke finde rundt i barselsreglerne. Jeg er i job, men har ikke ret mange timer i øjeblikket, men har søgt et 10 ugers uddannelsesforløb, hvor jeg vil have et studiejob ved siden af indtil jeg går på barsel. Er det klogt? Jeg har ingen færdiggjort uddannelse højere end gymnasiet og har lige afsluttet en selvbetalt performanceuddannelse. Ville det være smartere at finde et fuldtidsjob indtil jeg går på barsel istedet? Hilsen en meget forvirret kommende mor.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2017

Thea14

Økonomisk set ville det bedste være at finde er job med så mange timer som muligt.

så vidt jeg ved er du ikke SU berettiget med kun 10 timers studie om ugen, og vil dermed ikke kunne få de ekstra SU klip man ellers kan få som studerende. Din barseldsgpenge vil derfor udelukkende blive udregnet udfra hvor mange timer du arbejder op til og hvor meget du tjener i timen.

Anmeld Citér

1. august 2017

MiniMe2005

Er du medlem af en a-kasse? For kan du få dagpenge, kan du som udgangspunkt også få barselsdagpenge. Der skal du bare være opmærksom på, at din sats nok er ret lav, hvis du ikke har så mange timer. 

For at opfylde kravet til barselsdagpenge uden a-kasse, skal du have arbejdet x antal timer (kan ikke huske det præcist) mindst 13 uger op til din barsel.

Anmeld Citér

2. august 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
debattør-39181 skriver:

Hej Jeg skal være mor for første gang og kan ikke finde rundt i barselsreglerne. Jeg er i job, men har ikke ret mange timer i øjeblikket, men har søgt et 10 ugers uddannelsesforløb, hvor jeg vil have et studiejob ved siden af indtil jeg går på barsel. Er det klogt? Jeg har ingen færdiggjort uddannelse højere end gymnasiet og har lige afsluttet en selvbetalt performanceuddannelse. Ville det være smartere at finde et fuldtidsjob indtil jeg går på barsel istedet? Hilsen en meget forvirret kommende mor.

Spørgsmålet er om der er nogle arbejdsgiver der gider ansætte en gravid? 

Med 10 timers studie kan du vidst ikke få su - mener minimum grænsen er 15 timer? 

Er du medlem af en a-kasse? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.