Sørens skriver:
Vil lige høre om nogen mon kan hjælpe med gode råd/erfaringer!? Vi er lige flyttet fra byen ud på landet med vores snart ( om en måned) femårige dreng. Spillereglerne er lidt anderledes herude! Er det virkelig så mærkeligt at min søn ikke må køre på sin cykel sammen med en seksårig på trafikerede veje? Og at han skal i seng senest kl.19.30 og derfor ikke må få legekammerater med ind efter 6?
Umiddelbart - nej! 
Altså hvad er trafikeret vej?
Vi bor selv på en lille blind villavej hvor børnene (8 stk) der er mellem knap 5 og 8 år cykler rundt, spiller bold og leger på kryds og tværs af villavejen, og på en bagved liggende græsplæne.
Ville nok ikke stemple en ny nabo som sær, hvis deres barn ikke måtte deltage, men måske tænkte de nok lige skulle vende sig til at sådan gør vi her på vejen og at det er trygt.
Min dreng på knap 7 har desuden heller ikke legekammerater med ind efter 18, for der spiser vi og på alm dage skal han i seng kl19.30. Dog kan de godt mødes ude foran og lege mellem 18 og 19.15, men jeg gider ikke have dem ind
Der er klart forskellige regler fra forældrene her på vejen, og det er helt ok og bliver respekteret og accepteret af både børn og voksne!
Men syns dog det er fantastisk at børnene har hinanden og leger så meget sammen - jeg er sååå glad for at det r her vi bor

Anmeld
Citér