Konfirmation, og faren er en klovn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

629 visninger
7 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. august 2017

Anonym trådstarter

Min søn skal konfirmeres til maj, jeg er alene med ham og hans lillesøster. Jeg har normalt et godt forhold til deres far, men desværre mener han ikke han skal være med til at betale, andet end de 3500 kr der er fastsat af statsamtet. Kan der virkelig passe han kan slippe med så lidt? Og er der andre steder man kan søge hjælp? Jeg er studerende og enlig.

Et andet problem er at jeg står for det hele alene da faren ikke mener en fest er nødvendig! Hans familie behandlede mig ikke særlig pænt da vi gik fra hinanden og jeg har det rigtig skidt med at skulle sidde til fest med dem. Jeg er selv vokset op i en familie med misbrug, derfor har jeg ikke kontakt med andet end min søster og hendes mand. Mine forældre ser dog mine børn så de skal selvfølgelig også med til konfirmationen. Jeg gruer virkelig for den dag, både fordi jeg ikke har et forhold til ret mange af dem der skal med og fordi jeg ikke har penge til det. 

Det skal også lige siges at jeg har nogle følger af min hårde barndom, blandt andet social angst, så det er rigtig svært for mig at skulle være på. Bare tanken om at skulle holde en kort tale eller byde velkommen  giver mig åndenød. Desværre ved jeg at deres far heller ikke vil gøre det. 

Jeg har tilbudt min søn en rejse i stedet men han vil have en fest. Hvad gør jeg? Han vil holde festen på et slot som de andre fra klassen skal, men det er meget dyrt og de steder jeg har kontaktet er allerede booked. 

Jeg vil gerne give ham det han vil have og som de andre får, men lige nu ligger jeg søvnløs bare ved tanken om den konfirmation. 

Nogle gode råd, til enten det ene eller det andet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2017

Anonymor