Ja, faderen er ikke forpligtet til at betale mere end det engangsbeløb du kan søge om. Det er rimeligt, synes jeg (og jeg er selv bopælsforældre). Han betaler jo børnebidrag, det er dig der får alle tilskud og børneunge ydelse. Jeg ved godt, du ikke kan bruge det til så meget, men groft sagt er det jo ikke fars skyld, at du ikke har sparet op til konfirmation løbende..
Jeg forstår godt, at du gerne vil give dit barn alt det bedste, men du kan ikke give han det samme som alle de andre får. Og sådan er det jo - jeg synes ikke, at det er en synd og skam, at vores børn må lære, at man ikke altid kan få alt hvad man vil have. Så må du gøre hvad du kan for at skabe den bedst mulige fest inden for de rammer, der er mulige..
Jeg tænker også, at du skal nyde, at du trods alt fpr et bidrag. Hvis far valgte at holde sin egen fest, var han ikke forpligtet til at bidrage til din økonomisk. Dog tænker jeg, at han lyder temmelig usympatisk, hvis ikke han vil hjælpe med planlægning osv., og jeg tænker heller ikke han kan invitere ubegrænset gæster med - måske kan du ringe til statsforvaltningen og blive guidet i hvad reglerne er, for han skal selvfølgelig ikke køre dig rundt i manegen.
Hvad angår dine egne problemstillinger og følelser er du nødt til at fokusere på, at det er en dag for dit barn, og det betyder noget for ham at have sin fars familie med. Og hvis du er for angst til at holde en tale, kan du måske skrive en personlig sang, lave en quiz eller lignende?
Anmeld
Citér