Nyopstartet 7/7 ordning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

251 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. juli 2017

Anonym trådstarter

Far og jeg er startet 7/7 op nu her da vi har holdt ferier med vores søn en uge af gangen som er gået super godt. 

Nu skal vi jo så have styr på alt det praktiske. Far har altid betalt børnebidrag, men det skal han selvfølgelig ikke mere. Men skal jo så selv anskaffe sig tøj til når vores søn er hos ham. 

Han mener samtidig at det altid har været uretfærdigt at han skulle betale børnebidrag  

Nu mener han så at jeg skal give ham en bunke af det tøj jeg har herhjemme fordi han jo har været med til at betale det vis børnebidraget. 

Kan det være rigtig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2017

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Nej det vil jeg absolut ikke mene at du skal, du kan jo tilbyde ham lidt hvis du har for meget, men har du kun lige det i selv skal bruge så må far ud og købe for de børnepenge han nu slipper for at betale. 

Anmeld Citér

31. juli 2017

Anonym trådstarter

solskinsliv skriver:

Nej det vil jeg absolut ikke mene at du skal, du kan jo tilbyde ham lidt hvis du har for meget, men har du kun lige det i selv skal bruge så må far ud og købe for de børnepenge han nu slipper for at betale. 

Jeg har nemlig ikke tøj til at forære væk. Så skal jeg selv ud og købe nyt og det har jeg ikke penge til. 

Mener heller ikke selv det kan være rigtig. Men det mener han kun er mest fair. 

Anmeld Citér

31. juli 2017

solskinsliv

Anonym skriver:

Jeg har nemlig ikke tøj til at forære væk. Så skal jeg selv ud og købe nyt og det har jeg ikke penge til. 

Mener heller ikke selv det kan være rigtig. Men det mener han kun er mest fair. 

Der er jo ingen regel om at børnebidraget skal bruges til tøj så i princippet kan de penge han har betalt lige så godt være gået til noget andet, el, vand, varme, mad, fritids interesse eller noget helt andet. Han kan overhovedet ikke kræve noget som helst i den retning og vil han have 7/7 ordning må han selv stå med start udgifterne til dette.

Anmeld Citér

31. juli 2017

Anonym trådstarter

solskinsliv skriver:

Der er jo ingen regel om at børnebidraget skal bruges til tøj så i princippet kan de penge han har betalt lige så godt være gået til noget andet, el, vand, varme, mad, fritids interesse eller noget helt andet. Han kan overhovedet ikke kræve noget som helst i den retning og vil han have 7/7 ordning må han selv stå med start udgifterne til dette.

Tak. Er glad for jeg ikke er helt gal på den her.

Anmeld Citér

31. juli 2017

solskinsliv

Anonym skriver:

Tak. Er glad for jeg ikke er helt gal på den her.

Det synes jeg ikke du er, jeg går bestemt ind for samarbejde og at man skal hjælpe hinanden hvor man kan, men man spørger pænt og kræver ikke ind, og har man mulighed hjælper man. Du har ikke mulighed, ergo må han klare sig selv 

Anmeld Citér

31. juli 2017

Anonym

Vi delte børnefamilieydelsen i to da vi havde 7/7. Og så stod vi hver især for hver vores garderobe til børnene. Måske i også kunne gøre det sådan? Og så lige her i starten kan i vel deles om det barnet allerede har indtil der kommer bfy igen. 

Anmeld Citér

1. august 2017

Anonym trådstarter

solskinsliv skriver:

Det synes jeg ikke du er, jeg går bestemt ind for samarbejde og at man skal hjælpe hinanden hvor man kan, men man spørger pænt og kræver ikke ind, og har man mulighed hjælper man. Du har ikke mulighed, ergo må han klare sig selv 

Er helt enig i at man hjælper når man kan. Men ja som du siger. Spørg pænt og ikke kræve.  

Anmeld Citér

1. august 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi delte børnefamilieydelsen i to da vi havde 7/7. Og så stod vi hver især for hver vores garderobe til børnene. Måske i også kunne gøre det sådan? Og så lige her i starten kan i vel deles om det barnet allerede har indtil der kommer bfy igen. 

Jeg får allerede alle bfy da jeg har bopæl. Men jeg betaler så også sko, overtøj institution, aktiviteter osv. Det betaler far intet til. 

Det sagde jeg også til ham. At jeg gerne pakkede en taske med tøj indtil han har fået købt løbende så han ikke skal købe alt på en gang. 

Men det vil han ikke. Han mener jeg skal forære han tøjet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.